شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 15157
مدیر نظارت بر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی قم:

مشکلی در زمینه تامین دارو در استان قم نداریم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر نظارت بر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین دارو در استان قم نداریم گفت: البته ممکن است نبود داروهای خارجی و وجود مشابه آنها در داروهای داخلی مشکلاتی را به وجود بیاورد.
مشکلی در زمینه تامین دارو در استان قم نداریم
به گزارش قم نیوز، حمید اورعی در ارتباط با وضعیت تامین دارو برای بیماران اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در سال‌های اخیر وجود داشت شش داروخانه منتخب در سطح استان و شهر داشته‌ایم که داروها به طور کلی مورد نظارت این داروخانه‌ها قرار می‌گرفت.
 
وی افزود: محدودیت‌هایی که در سال گذشته پیش آمد سبب شد فقط دو داروخانه منتخب را در بحث تامین داروهای خاص به خصوص داروهای شیمی درمانی داشته باشیم که داروخانه بقیه‌الله و داروخانه هلال احمر را انتخاب کرده‌ایم و پخش اینگونه داروها در این دو داروخانه متمرکز شد.
 
مدیر نظارت بر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: در بخش داروهای خاص کمبودی به صورت حاد و جدی نداشته‌ایم و گاهی اوقات اگر مشکلی پیش می‌آید به علت تشابه داروهاست که ممکن است داروی خارجی تجویز شده باشد که نمونه ایرانی آن موجود باشد.
 
اورعی در ارتباط با دغدغه فعلی بیماران بیان کرد: تنها دغدغه‌ بیماران در زمینه پرداخت هزینه دارو به ویژه در بخش داروهای خاص و داروهای شیمی درمانی است.
 
وی افزود: البته در دو حوزه معاونت درمان و حوزه معاونت غذایی به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج کمک می‌شود.
 
مدیر نظارت بر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه کرد: در معاونت درمان یک سری از داروها با هزینه‌ کمتر در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: معاونت غذایی هم بودجه‌ای را به عنوان یارانه دارو در نظر گرفته است و در خصوص بیماران صعب‌العلاج نیازمند تفاهم‌نامه‌ای با داروخانه منعقد شده و تخفیف‌هایی در نظر گرفته می‌شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciyzaz.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما