دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 15016
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم:

کد رهگیری نشاندهنده سلامت محصولات بهداشتی و دارویی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی سالم دارای کد رهگیری اصالت و سلامت کامل هستند.
کد رهگیری نشاندهنده سلامت محصولات بهداشتی و دارویی است
به گزارش قم نیوز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه طرح کدرهگیری اصالت و سلامت کالا ابتدا از سال 1386 به صورت آزمایشی بر روی 30  قلم دارو در وزارت بهداشت آغاز شد گفت: در سال 1388 این طرح به صورت رسمی بر روی 120 قلم دارو ادامه پیدا کرد و در سال 1389 تمام 2500 قلم مکمل غذایی و دارویی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
 
مجتبی احمدزاده قمی با اشاره به اینکه در سال 1390 نیز 665 قلم داروی وارداتی مشمول کدرهگیری اصالت و سلامت کالا شدند افزود: اجرای این طرح به صورت همزمان نیز برروی محصولات آرایشی بهداشتی آغاز شد.
 
وی با تاکید بر اینکه در سال 1391 تمامی داروهای وارداتی تحت پوشش کد رهگیری اصالت و سلامت کالا قرار گرفتند اظهار داشت: سال گذشته دریافت کد رهگیری برای ملزومات دارویی و پزشکی از قبیل انواع اسپری های ضدعفونی کننده، لنزهای چشمی الزامی شد که در سال جاری نیز دریافت کد رهگیری برای تجهیزات پزشکی اجباری است.
 
احمدزاده تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح شاهد کاهش چشمگیر در عرضه محصولات سلامت محور قاچاق خواهیم بود.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم ملاک اصلی وزارت بهداشت برای تشخیص محصولات آرایشی بهداشتی،دارو وتجهیزات پزشکی سالم را کد رهگیری اصالت وسلامت کالای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: از نظر این وزارتخانه کالاهای فاقد این کد رهگیری غیر بهداشتی وغیر مجاز هستند و قابلیت مصرف ندارد.
 
احمدزاده افزود: طبق قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت مصوب سال 1367 سیاست گذاری، نظارت و برنامه ریزی امور مرتیط با سلامت جامعه وظیفه وزارت بهداشت و نمایندگان آن یعنی دانشگاه های علوم پزشکی است و هرگونه تداخل و موازی کاری در این حوزه نقض صریح قانون است.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccexqs.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما