يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 15204
مدیرکل کمیته امداد قم:

۱۰هزار سبد غذایی برای اطعام نیازمندان قمی آماده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در ماه مبارک رمضان، اولویت ما سبد غذایی است و در حال حاضر ۱۰هزارسبد غذایی در حال بسته بندی است که در آینده نزدیک توزیع می‌شود.
۱۰هزار سبد غذایی برای اطعام نیازمندان قمی آماده می‌شود
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی اظهارکرد: به منظور اطعام و افطاری محرومین از روزهای اول ماه مبارک رمضان اقداماتی صورت گرفت وخوشبختانه تاکنون خیرین کمک‌های قابل توجهی را داشته اند که تا به امروز استمرار داشته است.
 
وی تهیه سبد غذایی را اولویت اول این اداره دانست و افزود:  درحال حاضر برای 10هزارسبد غذایی، کالاهایی در حال بسته بندی است که در آینده نزدیک توزیع می‌شود وسقف برنامه ما تا سقف 20هزار سبد غذایی است که طبق برآوردی که کرده ایم تا سقف 8 میلیارد ریال منابع نیاز داریم وبه همین دلیل سخت نیازمند کمک‌های مردمی هستیم.
 
جلالی تصریح کرد: شاهد مواردی از کمک بودیم و خیرین تا 400 سبد غذایی کمک کرده اند و همچنین رقم‌های قابل توجهی در این رابطه کمک شده است.
 
وی با اشاره به تراکم سفره‌های افطاری در نیمه پایانی ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه توزیع غذای گرم نیز شروع شده و ما به خیرین اعلام کردیم که غذاهای گرم وسفره‌های اطعام وافطاری را در همان روزهای اول ماه مبارک رمضان آغاز کنند وبه روزهای آخر ماه مبارک رمضان موکول نکنند که تراکم ایجاد شود زیرا از نیمه دوم ماه مبارک رمضان به بعد، سفره‌های اطعام فقرا سطح در سطح گسترده ای ایجاد می‌شود از این رو توصیه ما به خیرین این است که این سنت حسنه از هفته اول شروع شود.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم افزود: ما طرحی را برنامه ریزی کرده ایم که خیرین و مسئولین به منظورآشنایی با وضعیت وشرایط زندگی افراد نیازمند، بازدید نزدیکی از محل زندگی آنها داشته باشند وبا این طرح می‌توان بازخوردی از طرح‌ها و عملکرد‌های خودمان داشته باشیم و عملکرد خود را در دید و قضاوت مسئولین و خیرین قرار دهیم تا با اقداماتی که برای محرومین انجام شده آشنا شوند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های گسترده برای اکرام ایتام، اظهار کرد: ما طرح حامی یابی برای ایتام را داریم که طبق این طرح خیرین و نیکوکاران می‌توانند با ثبت نام در این طرح، از یک یا چند یتیم را مورد پوشش و حمایت قرار دهند و همکاران کمیته امداد به منظور اجرا این طرح در اطراف آستانه مستقر هستند.
 
جلالی با اشاره به صدقات و کمک‌های خیرین در طول سال افزود: خیرین در ایام سال کمک  فراوانی در زمینه ایتام، کمک نقدی، کمک به ازدواج جوانان و کمک به تهیه جهیزیه انجام می‌دهند.
 
وی تاکید کرد: اطعام کردن درهمه ایام سال ارزشمند است اما موضوع افطاری در ماه مبارک رمضان موضوع ویژه است و سبد غذایی که ما در نظر گرفته ایم نیز به همین گونه است.
 
جلالی با توجه به فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان افزود: رسیدگی به ایتام در این ماه با توجه به فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان که ماه دستگیری از فقرا و ایتام است مورد توجه است و مخصوصا اطعام و افطاری و حمایت‌های مادی ومعنوی از ایتام باید در این ماه باید بیشتر باشد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcba5b8.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما