دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 15217
همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه(س):

پخش ویژه برنامه همسر آفتاب از رادیو معارف

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش ویژه برنامه همسر آفتاب از این رسانه به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) خبر داد.
پخش ویژه برنامه همسر آفتاب از رادیو معارف

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای با عنوان همسر آفتاب از سوی رادیو معارف تولید شده که در این برنامه ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش حضرت خدیجه(س) در خانواده، همراه بودن وی با حضرت رسول اکرم(ص) و خدمات ایشان در گسترش اسلام از جمله محورهای برنامه همسر آفتاب است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به نقش حضرت خدیجه(س) در رسالت پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول اکرم(ص) داعیه‌دار رسالتی بزرگ بود بنابراین باید همراهی داشته باشد که بتواند به کمک وی رسالتش را تکمیل کند که حضرت خدیجه(س) در این زمینه برازنده بود.

وی عنوان داشت: کمک‌های مالی حضرت خدیجه(س) در بخشی دیگر از برنامه همسر آفتاب مطرح می‌شود به طوری که وضعیت مالی وی پیش و پس از ازدواج بررسی می‌شود.

صفایی یادآور شد: ویژه برنامه همسر آفتاب 27 تیر مصادف با شب وفات حضرت خدیجه(س) ساعت 21 و 15 دقیقه و تکرار آن همزمان با سالروز وفات این بانوی بزرگوار ساعت 10 و 15 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی عنوان داشت: برنامه‌های اذان‌گاهی صبح، ظهر و مغرب در ایام وفات حضرت خدیجه(س) به ویژگی‌های حضرت انعطاف موضوعی دارد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف یادآور شد: ایمان حضرت خدیجه(س) و رابطه حضرت رسول اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) در زمان حیات و پس از رحلت حضرت از موضوعات دیگر است که می‌توان در تولید برنامه‌ از آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) زمانی با حضرت رسول اکرم(ص) ازدواج کرد که خواستگارهای متعددی داشت ولی به دلیل اخلاق، رفتار و احتمال رسالت پیامبر اکرم(ص) ازدواج با ایشان را پذیرفت.

صفایی یادآور شد: همراهی حضرت خدیجه(س) با رسول خدا(ص) جز با پذیرفتن رسالت و ولایت وی امکان پذیر نیست به طوری که این بانوی بزرگوار جان و مال خود را فدا کرد تا آینده تاریخ رقم بخورد.

انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdcfe0dy.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما