کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم:

شنا در آب‌های آزاد عواقب خطرناکی دارد

خبرگزاری فارس , 25 تير 1392 ساعت 15:00

قم نیوز: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم نسبت به شنا افراد مختلف در آب‌های آزاد در فصل گرم تابستان هشدار داد.


به گزارش قم نیوز، مسعود حسین‌جمال تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم تابستان قرار داریم طبیعی است که بسیاری از افراد جامعه علاقمند و مایل به فعالیت در رشته شنا هستند و به استخرها مراجعه می‌کنند.
 
وی ادامه داد: استخرهای متعدد در نقاط مختلف استان قم در این فصل با هماهنگی و البته نظارت جدی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو و هیئت نجات غریق و غواصی قم آماده میزبانی و پذیرایی از علاقمندان به رشته ورزشی شنا هستند.
 
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم افزود: از علاقمندان به شنا استدعا داریم که به هیچ وجه برای شنا کردن و لذت بردن از فعالیت در این رشته ورزشی به سراغ آب‌های آزاد نروند و تنها برای شنا کردن از استخرهای سطح شهر استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: منظور ما از آب‌های آزاد، استخرهای کشاورزی، سدها و همچنین مکان‌های تجمع آب‌های سطحی است که واقعاً شنا کردن در آن مضرات و آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.
 
حسین‌جمال در ادامه با اشاره به اطلاعیه مهم فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور در خصوص آب‌های آزاد اضافه کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو طی اطلاعیه‌ای در خصوص مسائل مطرح شده در مورد رشته آب‌های آزاد توضیحاتی داده است.
 
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم تصریح کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشورمان بالاترین مرجع فنی این رشته به شمار می‌رود که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی (فینا) این رشته را مدیریت می‌کند.
 
وی یادآور شد: شنای آب‌های آزاد در مسافت‌های پنج، 10، 15 و 25 کیلومتر برگزار می‌شود و هرگونه مسابقه خارج از مسافت‌های فوق فاقد اعتبار فنی است و فدراسیون شنا برای هر گونه برگزاری مسابقات، اردوها و رکوردگیری‌ها مجوز فنی صادر می‌کند و هرگونه مسابقه یا رکوردگیری بدون مجوز فاقد اعتبار است.
 
حسین‌جمال خاطرنشان کرد: در خصوص رشته آب‌های آزاد به دلیل شرایط متغیر دریاها و دریاچه‌ها فقط در پایان رقابت‌ها تعیین مقام صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه رکوردی ثبت نمی‌شود و فدراسیون شنا به عنوان متولی این ورزش از تمام ورزشکاران و پیشکسوتان خود حمایت لازم را انجام می‌دهد در شرایطی که فعالیت در این رشته در چارچوب قوانین و مقررات فدراسیون جهانی و ملی باشد و از همه مهم‌تر سلامت ورزشکاران تامین شود.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 15282

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15282/شنا-آب-های-آزاد-عواقب-خطرناکی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir