سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 15282
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم:

شنا در آب‌های آزاد عواقب خطرناکی دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم نسبت به شنا افراد مختلف در آب‌های آزاد در فصل گرم تابستان هشدار داد.
شنا در آب‌های آزاد عواقب خطرناکی دارد
به گزارش قم نیوز، مسعود حسین‌جمال تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم تابستان قرار داریم طبیعی است که بسیاری از افراد جامعه علاقمند و مایل به فعالیت در رشته شنا هستند و به استخرها مراجعه می‌کنند.
 
وی ادامه داد: استخرهای متعدد در نقاط مختلف استان قم در این فصل با هماهنگی و البته نظارت جدی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو و هیئت نجات غریق و غواصی قم آماده میزبانی و پذیرایی از علاقمندان به رشته ورزشی شنا هستند.
 
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم افزود: از علاقمندان به شنا استدعا داریم که به هیچ وجه برای شنا کردن و لذت بردن از فعالیت در این رشته ورزشی به سراغ آب‌های آزاد نروند و تنها برای شنا کردن از استخرهای سطح شهر استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: منظور ما از آب‌های آزاد، استخرهای کشاورزی، سدها و همچنین مکان‌های تجمع آب‌های سطحی است که واقعاً شنا کردن در آن مضرات و آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.
 
حسین‌جمال در ادامه با اشاره به اطلاعیه مهم فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور در خصوص آب‌های آزاد اضافه کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو طی اطلاعیه‌ای در خصوص مسائل مطرح شده در مورد رشته آب‌های آزاد توضیحاتی داده است.
 
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم تصریح کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشورمان بالاترین مرجع فنی این رشته به شمار می‌رود که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی (فینا) این رشته را مدیریت می‌کند.
 
وی یادآور شد: شنای آب‌های آزاد در مسافت‌های پنج، 10، 15 و 25 کیلومتر برگزار می‌شود و هرگونه مسابقه خارج از مسافت‌های فوق فاقد اعتبار فنی است و فدراسیون شنا برای هر گونه برگزاری مسابقات، اردوها و رکوردگیری‌ها مجوز فنی صادر می‌کند و هرگونه مسابقه یا رکوردگیری بدون مجوز فاقد اعتبار است.
 
حسین‌جمال خاطرنشان کرد: در خصوص رشته آب‌های آزاد به دلیل شرایط متغیر دریاها و دریاچه‌ها فقط در پایان رقابت‌ها تعیین مقام صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه رکوردی ثبت نمی‌شود و فدراسیون شنا به عنوان متولی این ورزش از تمام ورزشکاران و پیشکسوتان خود حمایت لازم را انجام می‌دهد در شرایطی که فعالیت در این رشته در چارچوب قوانین و مقررات فدراسیون جهانی و ملی باشد و از همه مهم‌تر سلامت ورزشکاران تامین شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchiinz.23nm6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما