يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 15386
احمد مسجد جامعی:

نمایشگاه قرآن قم می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: قم پایگاه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی است و به همین سبب نمایشگاه قرآن قم می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران باشد.
نمایشگاه قرآن قم می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد
به گزارش قم نیوز، احمد مسجد جامعی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت قم، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در قم اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت قم نمایشگاه خوبی است و البته با توجه به وجود کتابخانه‌های مهم تشیع در قم، می‌تواند متفاوت تر هم باشد.
 
وی اضافه کرد: کتابخانه‌های آیت الله مرعشی و آیت الله گلپایگانی از کتابخانه‌های مهمی هستند که مجموعه کتاب‌های نفیسی را دارند و در این نمایشگاه از یکی از آنها استفاده شده است که استفاده از باقی این کتابخانه‌ها می‌تواند به غنای نمایشگاه کمک کند.
 
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار نمایشگاه قرآن را در قم دیرتر از نمایشگاه‌های قرآن در تهران و مشهد دانست و افزود: با این وجود به جهت اینکه قم پایگاه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی است و امکانات وسیعی در این شهر است، نمایشگاه قرآن قم نیز می‌تواند الگویی برای نمایشگاه‌های ایران باشد.
 
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی را نیز می‌توان در نمایشگاه سال آینده قرآن قم شرکت داد و همچنین آثار قرآنی کشورهای غیر اسلامی را در این نمایشگاه عرضه کرد.
 
مسجد جامعی با اشاره به وجود مناسبت‌های متعددی در سال گفت: مناسب‌های متعددی در طول سال وجود دارد که فرصت‌های خوبی هستند، به طور مثال در مناسبت‌هایی همچون  فاصله بین عید قربان تا عید غدیر که مناسبت شادی هم هست یا فاصله بین مبعث پیامبر اکرم در 27 رجب تا میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان، مراسم متعددی را می‌توان برگزار کرد.
 
وی اضافه کرد: در زمان وزارت من، در شورای فرهنگ عمومی روزهای بین عید قربان تا عید غدیر را به نام جشن امید و روزهای بین 27 رجب تا نیمه شعبان را به نام جشن آسمان نام گذاری کردیم و در این مناسبت‌ها در موزه قرآن جشن‌هایی را برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.
 
عضو منتخب شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و تکمیل مجتمع ناشران قم اظهار کرد: ساخت پروژه مجتمع ناشران که براساس همکاری شهرداری و ناشران قم  بوده است، یک مدل معمول و مرسوم از مشارکت شهرداری و بخش خصوصی است که البته مجتمع ناشران در شهرهای مختلف باید با یکدیگر تفاوت‌هایی را داشته باشد و سبک بناهایشان متفاوت باشد.
 
وی گفت: در مجتمع ناشران قم نیز جایگاهی برای ناشران کشورهای عرب و شمال آفریقا در نظرگرفته شود و اگر بخواهیم مجتمع ناشرانی را در تبریز بسازیم، باید ناشران کشورهای آسیای میانه و قفقاز در آن مجتمع دفتر داشته باشند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcce1qs.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما