دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 15540
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) خبر داد:

پذیرش ۱۲۰ دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه (س)

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: امسال ۱۲۰ دانشجوی دختر در ۴ رشته ی تحصیلی در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.
پذیرش ۱۲۰ دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه (س)
به گزارش قم نیوز، علیرضا باقری ثالث با اشاره به ظرفیت پذیرش حضرت معصومه (س) در سال جاری اظهار کرد: امسال دانشگاه حضرت معصومه (س) ۱۲۰ دانشجوی دختر را در ۴ رشته رشته حقوق، حسابداری مدیریت بازرگانی و زبان انگلیسی پذیرش می‌کند و ظرفیت امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است.

باقری ثالث با اشاره به اخذ مجوز برای تاسیس رشته‌های جدید گفت: مجوز برپایی ۱۰ رشته جدید مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار را از دفتر گسترش وزارت علوم اخذ کرده ایم، ولی امسال این رشته‌ها را دایر نکرده ایم و برای مقطع کارشناسی ارشد نیز ۸ درخواست ایجاد رشته را به دفتر گسترش وزارت علوم ارسال کرده ایم که در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از مهر سال آینده است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) دلیل تعلل در پذیرش در رشته‌های جدید را بحث فضای فیزیکی دانست و افزود: فضای فعلی حضرت معصومه (س) ، فضای کوچکی است و توسعه دانشجویی و رشته ای حضرت معصومه (س) به ورود به سایت اصلی منوط شده است و پس از ورود به سایت اصلی به سرعت می‌توان ظرفیت پذیرش دانشجو را در این دانشگاه افزایش داد.

وی افزود: دانشگاه حضرت معصومه (س) همچنین به دنبال جذب هیئت علمی است که این کار را از طریق سیستم جذب وزارت علوم دنبال می‌کند.

باقری ثالث با اشاره به برنامه توسعه دانشگاه حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در برنامه آمایش استان قم نیازهای استان مورد بررسی قرار گرفته است که ما براساس آن نیازها، رشته‌های جدید را دایر می‌کنیم و اعتقاد داریم که توسعه هدفمند را بهتر ازا افزایش آماری می‌دانیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به این دانشگاه را در سال گذشته در حد صفر دانست و افزود: به دلیل عدم تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته پروژه‌های عمرانی دانشگاه به اتمام نرسید و امسال نتوانستیم دانشگاه را به سایت اصلی منتقل کنیم، البته امسال اعتبارات عمرانی خوبی برای دانشگاه مصوب شده است که در صورت تخصیص یافتن این بودجه‌ها، پروژه‌های عمرانی تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات عمرانی دانشکده علوم انسانی رو به اتمام است و چند پروژه عمرانی دیگر نیز در حال احداث است.

انتهای پیام/ 123
https://qomnews.ir/vdce7n8z.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما