چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : 15541

مردم به دفن اموات در آرامستان‌های خارج شهر تشویق شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باید سیاستی در پیش گرفته شود که مردم برای دفن اموات در خارج از محدوده شهری ترغیب شوند.
مردم به دفن اموات در آرامستان‌های خارج شهر تشویق شوند
به گزارش قم نیوز:  حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر یکشنبه شب در آیین کلنگ‌زنی پروژه آرامستان بهشت فاطمه که در سالن عصر آفتاب جمکران برگزار شد با اشاره به مشکلاتی که دفن اموات در داخل شهر قم از ایام پیش از انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌ها برای دفن در خارج از شهر بعضی مردم مایل به این کار نبودند.

وی افزود: هرچند دفن اموات در داخل شهرها مشکلاتی به همراه دارد، اما باید بدانیم کلان‌شهرها هم نمی‌توانند تنها با یک آرامستان همه مردم را راضی نگاه دارند به همین دلیل باید در شهرهایی مانند قم چند آرامستان در حاشیه شهر احداث شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این حقیقت که انجام کارها بر خلاف خواسته عمومی امکان‌پذیر نیست گفت: باید سیاستی در پیش گرفته شود که مردم برای دفن اموات در خارج از محدوده شهری ترغیب شوند.

این مسئول ادامه داد: برای جانمایی مکان آرامستان بهشت فاطمه پنج مورد از زمین‌های پیشنهاد شده بررسی و در نهایت مکان کنونی انتخاب شد؛ دولتی بودن زمین حاضر و آسانی دسترسی به آن به ویژه برای مردم مناطق یک و چهار شهری قم از جمله موقعیت‌ها و امتیازات ویژه این مکان به شمار می‌روند.

آتش‌زر نزدیکی به جمکران و بقعه متبرکه یکی از امامزادگان را از دیگر امتیازات مکان کنونی آرامستان بهشت فاطمه دانست و تصریح کرد: دست‌اندرکاران شهرداری و سازمان آرامستان‌ها باید تلاش کنند همه امکانات مورد نیاز در این مکان فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۴۰ سال بود مردم قم در انتظار احداث آرامستان دیگری به جز بهشت معصومه در محدوده خارج از محیط شهری بودند متذکر شد: تصمیم برای احداث بهشت فاطمه نشان‌دهنده آینده‌نگری و تدبیر استاندار، شهردار و سایر مسئولان قم است.

وی در انتها با اشاره به تعطیل نشدن هیچ یک از پروژه‌های شهری قم در دوره مدیریت جدید اذعان داشت: نمایندگان قم در مجلس، استاندار و معاونان وی و همه مدیران کل دستگاه‌های دولتی در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری داشته‌اند.



انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfytdy.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما