يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 1559

حاشیه های گردهمایی بزرگ سادات طلبه در قم

قم نيوز : قم نیوز: در سالروز تولد امام هادی(ع) سادات طلبه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گردهم آمدند.
حاشیه های گردهمایی بزرگ سادات طلبه در قم
به گزارش قم نیوز، این مراسم شنبه شب با حضور جمعی از اساتید، فضلا و مسوولین حوزه علمیه قم راس ساعت ۱۹ در شبستان نجمه خاتون آغاز شد و طلاب و روحانیون سید، گروه گروه در این مراسم باشكوه حاضر می شدند.

حضور طلاب و روحانیون با عمامه های سیاه و شال های سبز در صف های متراكم و به هم پیوسته، شكوهی بی نظیر و صحنه هایی ناب از گردهمایی فرزندان زهرا(س) و شاگردان امام صادق(ع) رقم زده بود.

طلاب و روحانیون با همان نظم آموخته دركلاس های درس و مباحثه در سراسر فضای شبستان جای می گرفتند.

در میان جمعیت گاه روحانیون غیر سادات نیز به چشم می خوردند، اما فقط خدا می داند كه در دلشان چه شور و حسرتی برپا بود كه چرا آنها نمی توانند یكی از آن شال های سبز و مدالهای افتخار سیادت را بر دوش خود قرار دهند.

با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در میان جمعیت همه طلاب سرا پاگوش منتظر شنیدن سخنان استاد برجسته حوزه علمیه بودند تا در این مراسم هم از فراگیری نكات اخلاقی بی بهره نباشند.

آیت الله صافی گلپایگانی سخنان خود را با قرائت سوره كوثر آغاز كرد و آیه شریفه 'ان شانئك هو الابتر' را با شور و شدت بیشتری ادا كرد كه این مسئله طلاب و روحانیون حاضر در جلسه را به وجد آورده و آنها با یك صلوات این پیش بینی قطعی قرآن كریم را همراهی كردند.

حضور گسترده اصحاب رسانه و عكاسان خبری از دیگر حاشیه های این برنامه بود كه در میان جمعیت برای شكار سوژه ها و صحنه هایی ناب از گردهمایی طلاب و روحانیون سید كه تاكنون برای آنها فراهم نشده بود حركت می كردند.

مراسم عمامه‌گذاری ۱۴ نفر از طلاب سید توسط آیت الله‌ صافی گلپایگانی و اهدای جوایز به بیش از ۳۰ نفر از اساتید، مبلغین و طلاب ممتاز حوزه علمیه قم با حضور حجج اسلام سعیدی و علوی بروجردی از دیگر برنامه های این گردهمایی باشكوه بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.sb8urhbs9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما