کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم خبرداد:

شرکت ۱۳ هزار نفر در دوره های سوادآموزی استان قم

خبرگزاری تسنیم , 24 مرداد 1392 ساعت 11:31

قم نیوز: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: ۱۳ هزار نفر در دوره های سوادآموزی در سال تحصیلی گذشته شرکت کردند.


 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به عملکرد سوادآموزی در استان قم اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته، 5500 نفر از بی سوادان استان با شرکت در دوره  سوادآموزی، با سواد شدند و دوره تحکیم نیز 5200 نفر شرکت کردند و 1200 نفرهم دوره انتقال را گذراندند.
 
وی ادامه داد: در مجموع 13 هزار نفر در دوره های سوادآموزی در سال تحصیلی گذشته شرکت کردند.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دوره های سوادآموزی اظهار کرد: برای باسواد کردن افراد سه دوره را برگزار می کنیم که دوره سوادآموزی، اولین دوره است و مدت آموزش دوره سوادآموزی 400 ساعت است که کسی که این دوره را بگذارند، مدرکی معادل سوم  ابتدایی را دریافت می کند.
 
وی اضافه کرد: همچنین دوره تحکیم سواد برای جلوگیری از بازگشت افراد به بی سوادی تعریف شده است و مدت آموزش در این دوره 200 ساعت خواهد بود.
 
قاسمی‌نیا با اشاره به دوره انتقال گفت: سومین دوره سوادآموزی، دوره انتقال است که مدرک این دوره با مدرک ششم ابتدایی برابری می کند و مدت این دوره 600 ساعت خواهد بود و امسال برای اولین سال دوره انتقال را در استان قم برگزاری کردیم.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم تمام خدمات سوادآموزی را به صورت رایگان دانست و افزود: دوره های سوادآموزی فرصت خوبی برای افراد بی سواد و کم سواد است تا از آن استفاده کنند و مدارس شهر و روستا پایگاه های اصلی کلاس های سواد آموزی هستند.
 
وی ادامه داد: افراد بی سواد می توانند برای شرکت در کلاس های سوادآموزی به نزدیک مدرسه نزدیک منزل شان مراجعه کنند و همان مدارس محل تشکیل کلاس های سوادآموزی می شود.
 
قاسمی‌نیا با اشاره به طرح آموزش فرد به فرد سوادآموزی اظهار کرد: مهمترین طرحی که اکنون در حال اجرای آن هستیم، طرح آموزش فرد به فرد سوادآموزی می باشد و در این طرح به فرد آموزش دهنده  به ازای تعلیم یک نفر در دوره سوادآموزی 400 هزار تومان، دوره تحکیم سواد 450 هزار تومان و در دوره انتقال 600 هزار تومان پرداخت می شود.
 
انتهای پیام/ 123


کد مطلب: 15607

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15607/شرکت-۱۳-هزار-نفر-دوره-های-سوادآموزی-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir