پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 15607
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم خبرداد:

شرکت ۱۳ هزار نفر در دوره های سوادآموزی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: ۱۳ هزار نفر در دوره های سوادآموزی در سال تحصیلی گذشته شرکت کردند.
شرکت ۱۳ هزار نفر در دوره های سوادآموزی استان قم
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به عملکرد سوادآموزی در استان قم اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته، 5500 نفر از بی سوادان استان با شرکت در دوره  سوادآموزی، با سواد شدند و دوره تحکیم نیز 5200 نفر شرکت کردند و 1200 نفرهم دوره انتقال را گذراندند.
 
وی ادامه داد: در مجموع 13 هزار نفر در دوره های سوادآموزی در سال تحصیلی گذشته شرکت کردند.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دوره های سوادآموزی اظهار کرد: برای باسواد کردن افراد سه دوره را برگزار می کنیم که دوره سوادآموزی، اولین دوره است و مدت آموزش دوره سوادآموزی 400 ساعت است که کسی که این دوره را بگذارند، مدرکی معادل سوم  ابتدایی را دریافت می کند.
 
وی اضافه کرد: همچنین دوره تحکیم سواد برای جلوگیری از بازگشت افراد به بی سوادی تعریف شده است و مدت آموزش در این دوره 200 ساعت خواهد بود.
 
قاسمی‌نیا با اشاره به دوره انتقال گفت: سومین دوره سوادآموزی، دوره انتقال است که مدرک این دوره با مدرک ششم ابتدایی برابری می کند و مدت این دوره 600 ساعت خواهد بود و امسال برای اولین سال دوره انتقال را در استان قم برگزاری کردیم.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم تمام خدمات سوادآموزی را به صورت رایگان دانست و افزود: دوره های سوادآموزی فرصت خوبی برای افراد بی سواد و کم سواد است تا از آن استفاده کنند و مدارس شهر و روستا پایگاه های اصلی کلاس های سواد آموزی هستند.
 
وی ادامه داد: افراد بی سواد می توانند برای شرکت در کلاس های سوادآموزی به نزدیک مدرسه نزدیک منزل شان مراجعه کنند و همان مدارس محل تشکیل کلاس های سوادآموزی می شود.
 
قاسمی‌نیا با اشاره به طرح آموزش فرد به فرد سوادآموزی اظهار کرد: مهمترین طرحی که اکنون در حال اجرای آن هستیم، طرح آموزش فرد به فرد سوادآموزی می باشد و در این طرح به فرد آموزش دهنده  به ازای تعلیم یک نفر در دوره سوادآموزی 400 هزار تومان، دوره تحکیم سواد 450 هزار تومان و در دوره انتقال 600 هزار تومان پرداخت می شود.
 
انتهای پیام/ 123
https://qomnews.ir/vdciyqaz.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما