دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 10814
قاسمی نیا:

94 درصد افراد 10 تا 49 سال قمی با سوادند

قم نيوز : قم نیوز: معاون سواد آموزی اداره آموزش و پرورش استان قم از باسواد بودن 94 درصد از افراد 10 تا 49 سال در این استان خبر داد.
94 درصد افراد 10 تا 49 سال قمی با سوادند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا در مراسم تجلیل از مربیان و معلمان نهضت سواد آموزی قم که پیش از ظهر دوشنبه در کانون حضرت مریم قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از محصولات ارزشمند پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس نهضت سواد آموزی و تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در کشور بود.
وی ادامه داد: علم و سوادآموزی آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که بسیاری از آیات و روایات بر آن تاکید و توجه ویژه دارند و خداوند به قلم سوگند خورده اند.

وی با بیان اینکه اولین آیات وحی شده بر پیامبر اعظم(ص) نیز بر خواندن تاکید دارند‏‌، گفت: در روایات ما نیز آ‌مده است کسی که در راه علم قدمی بردارد به اندازه هر قدمش شهری در بهشت به او تعلق می گیرد.

قاسمی نیا افزود: در سال ۵۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بیش از ۵۴ درصد در قم باسواد بودند و اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این آمار به ۹۴ درصد رسیده است.

معاون سواد آموزی اداره آموزش و پرورش استان تاکید کرد: البته نباید به این مقدار بسنده کرد و با توجه به ماهیت استان قم، یک نفر بی سواد هم برای این استان و برای کل کشور نیز زیاد است.

۱۰ هزار نفر در برنامه های سوادآموزی حضور دارند
وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۱۰ هزار نفر در برنامه ها و طرح های سواد آموزی استان حضور دارند‌، گفت: در کنار طرح های مختلفی که در حال اجرا است‏، طرح آموزش فرد به فرد را نیز در دستور اجرا داریم و بسیاری از سوادآموزان ما به صورت فردی در حال آموزش هستند.

قاسمی نیا گفت: امام خمینی(ره) در پیام تاریخی خود فرمودند که باسوادان به پا خیزند و اعضای با سواد خانواده به بی سوادان آموزش دهند، همین امر نشان می دهد که همه افراد در برابر این امر مسئول هستند.

وی افزود: از جمله نهادهایی که می توانند از خدمات سوادآموزی استفاده زیادی داشته باشند و خود خدمات زیادی ارائه دهند سازمان زندان ها و بهزیستی است که در حال حاضر نیز درحال فعالیت در این عرصه اند.

قاسمی نیا در پایان تاکید کرد: هم اکنون چند تن از معلولان استان با سپری کردن همین دوره های سوادآموزی به صورت فرد به فرد‏، در حال آموزش هستند و رشد قابل توجهی نیز داشته اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdoj0f.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما