دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 10823
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قم:

استان قم در مبارزه با بی‌سوادی رتبه نخست را دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قم گفت: استان قم در مبارزه با بی‌سوادی توانسته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.
استان قم در مبارزه با بی‌سوادی رتبه نخست را دارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی در همایش تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی گفت: در حال حاضر استان قم در عرصه مبارزه با بی‌سوادی رتبه نخست را در میان دیگر استان‌های کشور دارد اما با توجه به جایگاه علمی و فرهنگی در این شهر باید تا امروز بی‌سوادی ریشه‌کن شده باشد.

وی با بیان اینکه قم باید در عرصه علم‌آموزی الگوی دیگر استان‌ها باشد، خاطرنشان کرد: این سوادآموزی امروز سلاح برنده‌ای در برابر دشمنان است تا به آنان اثبات کنیم در مکتب اسلام تمام چیزهایی که لازم است تا یک جامعه بالنده ساخته شود، وجود دارد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه وجود دارد به خاطر بی‌سوادی و کم‌سوادی است و اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در تشکیل نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: در این پیام نکات بسیار پر اهمیتی وجود دارد که تا کنون آنطور که باید به آن پرداخته نشده است.

هاشمی گفت: اگر در این پیام به درستی دقت کنیم، متوجه می‌شویم امام راحل در آن علاوه بر آموزش‌های کوتاه مدت، به امر برنامه‌ریزی برای ارتقای سواد در بلند مدت نیز تاکید کرده است.

وی با اشاره به ارزش علم و دانش خاطرنشان کرد: طبق روایات خشنودی خداوند و اطاعت او تنها در سایه علم‌آموزی اتفاق می‌افتد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اینکه علم دین از قم به ۱۰۰ کشور دنیا صادر می‌شود، ابراز داشت: اینکه در چنین شهری ۴۵ هزار نفر بی‌سواد وجود داشته باشند قابل توجیه نیست و نشانه کم‌کاری مسئولان و مردم است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdsj0f.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما