شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 10751
حجت الاسلام قرائتی:

میزان بی سوادی در کشور به ۱۰ درصد کاهش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد اقامه نماز گفت: در زمان تشکیل نهضت سوادآموزی نیمی از مردم ایران بی سواد بودند و در حال حاضر این میزان به ۱۰ درصد کاهش یافته است.
میزان بی سوادی در کشور به ۱۰ درصد کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز شنبه در آستانه هفتم دیماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در دیدار با مراجع عظام آیت الله علوی گرگانی و نوری همدانی، افزود: امام راحل روز هفتم دی فرمان تاریخی تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند که در آن زمان نیمی از مردم ایران بی سواد بودند و در حال حاضر این میزان به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام قرائتی اذعان داشت: در آن زمان تعلیم دهندگان با سختی بسیار به روستاها رفته و مردم را به فراگیری درس تشویق می کردند و حتی در جبهه ها نیز حاضر شدند و سوادآموزی را ترویج دادند.

وی عنوان کرد: در این سوادآموزی ها مسائل خواندن و نوشتن در کنار مسائل بهداشتی، تربیتی، سیاسی و غیره و از جمله روخوانی قرآن آموزش داده شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این سازمان در مسائل سیاسی و فتنه ها نیز دور از همه این مباحث فعالیت کرده و بدون حاشیه گوش به فرامین مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام قرائتی، اظهار داشت: بی سوادها در حال حاضر نیز در کشور وجود دارند ولی متاسفانه این افراد دیگر میل و رقبتی برای سواد آموزی ندارند.

وی گفت: بنده موارد واجب فراموش شده در کشور را تقدیم مقام معظم رهبری کرده که ایشان پس از مطالعه مسوولیت اجرای این واجبات فراموش شده را نیز به من ارجاع دادند که در حال انجام آنها نیز هستم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdf50f.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما