کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی استان قم:

ظرفیت لازم برای ۲برابر شدن صادرات قم وجود دارد

خبرگزاری تسنیم , 24 مرداد 1392 ساعت 13:12

قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: پتانسیل افزایش صادرات استان قم وجود دارد تا صادرات استان قم دو برابر شود.


به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی با اشاره به صادرات استان قم اظهار کرد: شرایط صادرات قم، بد نیست، اما باید این وضعیت بهتر شود و  پتانسیل افزایش صادرات استان قم وجود دارد تا صادرات استان قم را از 250 میلیون دلار در سال به رقم 500 میلیون دلار برسانیم.
 
وی اضافه کرد: در سال های اخیر کارخانجات قم مشتریان فراوانی را از کشور عراق داشتند که خریدهایی زیادی را از آن‌ها داشتند.
 
خاکی، قم را یک کلانشهر دانست و گفت: جمعیت قم در حد کلان شهرهای کشور است که ما باید از این پتانسیل استفاده کنیم و امیدوارم که همکاری بخش خصوصی و دولتی، بتوانیم به تولید کنندگان و صادرکنندگان کمک کنیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به ظرفیت واحد های صنعتی استان اظهار کرد: حجم زیادی از واحدهای صنعتی در بخش های فولاد، پتروشیمی، شیمیایی و بخش های دیگر در استان هستند که در صورتی که به این واحدها کمک های لازم صورت گیرد، علاوه بر جذب نیروی کارجدید، صادرات خواهند داشت.
 
وی اضافه کرد: شرایطی پیش آمده است که دسترسی به بازارهای صادراتی برای استان قم فراهم شده است و تعدادی زیادی کارخانه کوچک و بزرگ در قم وجود دارد.
 
خاکی با اشاره به بازار صادراتی عراق گفت: بازار عراق بازار بسیار بزرگی است که ما طرف های صادراتی مان را در این کشور در سال های اخیر شناسایی کرده ایم، اما رقبای ترکیه ای، اردنی، عربستانی و حتی اماراتی ما در بازار عراق مترصد هستند تا صورت سستی ما، این بازار را تسخیر کنند.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان قم رفت و آمد زائرین عراقی به این استان را از ظرفیت های استان قم دانست و افزود: سفر زائرین عراقی به قم شرایطی را فراهم کرده است که ما می توانیم ارتباط های کاریمان را بیشتر کنیم و ما باید برنامه های همچون تورهای تجاری را در قم برای تاجرین عارقی بگذاریم تا امکانات کارخانجات را ببینند و زمینه افزایش صادرات فراهم شود.
 
وی ادامه داد: ما ارتباطاتی را با اتاق های بازرگانی عراق داریم و در سفری در سال های گذشته با استاندار وقت استان قم به عراق، در دیدارهایی با استاندار کربلا و نجف از آنها برای سفر به قم دعوت کردیم تا از امکانات قم بازدید داشته باشند و در سال های اخیر هم گروه های تجاری سطح بالایی از عراق وارد قم شدند، اما باید بیش زا این کار کرد.
 
انتهای پیام / 123


کد مطلب: 15613

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15613/ظرفیت-لازم-۲برابر-شدن-صادرات-قم-وجود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir