پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 15613
رئیس اتاق بازرگانی استان قم:

ظرفیت لازم برای ۲برابر شدن صادرات قم وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: پتانسیل افزایش صادرات استان قم وجود دارد تا صادرات استان قم دو برابر شود.
ظرفیت لازم برای ۲برابر شدن صادرات قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی با اشاره به صادرات استان قم اظهار کرد: شرایط صادرات قم، بد نیست، اما باید این وضعیت بهتر شود و  پتانسیل افزایش صادرات استان قم وجود دارد تا صادرات استان قم را از 250 میلیون دلار در سال به رقم 500 میلیون دلار برسانیم.
 
وی اضافه کرد: در سال های اخیر کارخانجات قم مشتریان فراوانی را از کشور عراق داشتند که خریدهایی زیادی را از آن‌ها داشتند.
 
خاکی، قم را یک کلانشهر دانست و گفت: جمعیت قم در حد کلان شهرهای کشور است که ما باید از این پتانسیل استفاده کنیم و امیدوارم که همکاری بخش خصوصی و دولتی، بتوانیم به تولید کنندگان و صادرکنندگان کمک کنیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به ظرفیت واحد های صنعتی استان اظهار کرد: حجم زیادی از واحدهای صنعتی در بخش های فولاد، پتروشیمی، شیمیایی و بخش های دیگر در استان هستند که در صورتی که به این واحدها کمک های لازم صورت گیرد، علاوه بر جذب نیروی کارجدید، صادرات خواهند داشت.
 
وی اضافه کرد: شرایطی پیش آمده است که دسترسی به بازارهای صادراتی برای استان قم فراهم شده است و تعدادی زیادی کارخانه کوچک و بزرگ در قم وجود دارد.
 
خاکی با اشاره به بازار صادراتی عراق گفت: بازار عراق بازار بسیار بزرگی است که ما طرف های صادراتی مان را در این کشور در سال های اخیر شناسایی کرده ایم، اما رقبای ترکیه ای، اردنی، عربستانی و حتی اماراتی ما در بازار عراق مترصد هستند تا صورت سستی ما، این بازار را تسخیر کنند.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان قم رفت و آمد زائرین عراقی به این استان را از ظرفیت های استان قم دانست و افزود: سفر زائرین عراقی به قم شرایطی را فراهم کرده است که ما می توانیم ارتباط های کاریمان را بیشتر کنیم و ما باید برنامه های همچون تورهای تجاری را در قم برای تاجرین عارقی بگذاریم تا امکانات کارخانجات را ببینند و زمینه افزایش صادرات فراهم شود.
 
وی ادامه داد: ما ارتباطاتی را با اتاق های بازرگانی عراق داریم و در سفری در سال های گذشته با استاندار وقت استان قم به عراق، در دیدارهایی با استاندار کربلا و نجف از آنها برای سفر به قم دعوت کردیم تا از امکانات قم بازدید داشته باشند و در سال های اخیر هم گروه های تجاری سطح بالایی از عراق وارد قم شدند، اما باید بیش زا این کار کرد.
 
انتهای پیام / 123
https://qomnews.ir/vdcfmvdy.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما