سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 15660
بختياري:

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اولویت شورای چهارم قم است

قم نيوز : قم نیوز: منتخب مردم قم در شوراي اسلامي شهر و سخنگوي شوراي سوم، تكميل طرح‌هاي نيمه تمام را اولويت شواري چهارم مي‌داند.
حسن بختیاری.سخنگوی شورای سوم شهر قم
حسن بختیاری.سخنگوی شورای سوم شهر قم
 به گزارش قم نیوز، 24 خرداد همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شد که در این انتخابات 21 نفر برای مشارکت و نظارت در اداره شهر قم انتخاب شدند.
 
همزمان با این انتخابات بحث‌های متعددی شکل گرفته درباره نیازهای هزار و یک رنگ شهر قم و اولویت‌های کاری که اعضای شورای اسلامی شهر باید به آن توجه کنند. یکی می‌گوید اتمام طرح‌هایی مانند قطار شهری و توسعه حمل و نقل شهری باید در اولویت کاری باشد، دیگری ایجاد تحول مدیریت شهری را مقدم بر این طرح‌ها می‌داند. عده‌ای هم جلوگیری از تراکم بیش از حد جمعیت را از مهم‌ترین نیازهای شهر قم می‌دانند.
 
حسن بختیاری منتخب مردم در شورای چهارم و سخنگوی شورای سوم شهر قم است. وی یکی از اولویت‌های کاری شورای چهارم را تکمیل طرح‌های نیمه تمام می‌داند.
 
سرمایه‌گذاری در بدنه بلوار پیامبر اعظم(ص)، تکمیل بلوار عمار یاسر، ساماندهی بلوار کارگر، بلوار روحانی و خیابان شهید فهیمی از جمله طرح‌های عقب مانده‌ای است که بختیاری تکمیل آنها را از اولویت‌های کاری شهرداری در آینده می‌داند که شورای چهارم باید تمام توان خود را در این زمینه به کار گیرد.
 
حرکت به سوی ارتقای ساختار شهرداری
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به سرعت تغییر نیازها در زندگی شهری امروز ادامه داد: برای رسیدن به حداکثر خدمت‌گزاری در شهرداری باید ساختارهای آن را ارتقا داد. رویکرد اداره امور در شهرداری باید علمی و برنامه‌محور باشد و این کلید دست‌یابی به بهترین بازده کاری است. در این مسیر فعال کردن سازمان‌های وابسته به شهرداری یکی از امور بسیار مهم است که شورای چهارم باید به آن توجه کند.
 
بختیاری معتقد است سازمان‌های وابسته به شهرداری در حال حاضر عملکرد واقعی یک سازمان را ندارند و ظرفیت‌های بزرگی در درون این سازمان‌ها است که باید به آنها توجه کرد.
 
تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر
 
خصوصی‌سازی یکی از اصول مهم برای داشتن اقتصادی فعال و پویا است. این اصل در مدیریت شهری نیز می‌تواند کمبود بودجه را جبران کرده و سرعت و دقت شهرداری‌ها در خدمت‌رسانی را ارتقا دهد.
 
بختیاری سرمایه‌گذاری در شهر قم را نیازمند حمایت‌های بیشتر می‌داند و می‌گوید: عقب‌ماندگی‌های متراکمی که در شهر قم وجود دارد با بودجه و درآمد شهرداری جبران نمی‌شود و نیاز به بخش خصوصی به عنوان منبع درآمد جایگزین در این عرصه غیر قابل انکار است.
 
به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تسهیل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری در برخی شهرهای بزرگ کشور بازدهی خوبی داشته و موجب رونق این شهرها شده است که قم می‌تواند از این شهرها الگو بگیرد.
 
تلاش بیشتر برای تکریم ارباب رجوع
 
تکریم ارباب رجوع موضوعی است که در تمام دستگاه‌های اجرایی مهم است اما در مورد شهرداری جلوه دیگری دارد. شاید هیچ ارگان دیگری مانند شهرداری خدمات متنوع به مردم ارائه ندهد و مردم با هیچ دستگاه دیگری به اندازه شهرداری برای امور روزمره خود سر و کار نداشته باشند. همچنین کمتر دستگاه حاکمیتی است که به اندازه شهرداری به همکاری مردم نیاز داشته باشد.
 
بختیاری با اشاره به اهمیت تکریم مردم در مسیر ارائه خدمت در شهرداری اظهار کرد: یکی از مسائلی که شورای چهارم باید به آن توجه کند، شفاف سازی قوانین در مسیر ارتقای رضایت‌مندی مردم است.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده ابراز داشت: تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تمام مسئولان و دست‌اندرکاران عزم خود را در ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم به کار گیرند.
 
بختیاری تحقق شهر الکترونیک را یکی از بهترین راهکارهای ارتقای رضایت‌مندی مردم از عملکرد شهرداری می‌داند و می‌گوید: در سال‌های اخیر سطح رضایت‌مندی مردم رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به نقطه مطلوب ارتباط شهرداری با مردم باید شفاف‌تر و روان‌تر باشد.
 


پرداختن به مقوله‌های زیست محیطی در مدیریت شهری
 
منتخب مردم قم در شورای شهر چهارم مقوله‌های زیست محیطی را یکی از موضوعاتی می‌داند که در میان مشکلات هزار و یک رنگ شهرداری گم شده است.
 
وی با تاکید به توجه بیشتر به این موضوع در دوره جدید مدیریت شهری ابراز داشت: این یک حوزه میان بخشی است که در آن باید تمام دستگاه‌های مرتبط به یکدیگر بهترین همکاری را داشته باشند.
 
وی با اشاره به مشکلات آلودگی هوا در شهر قم تصریح کرد: بخشی از این مشکلات به خاطر از دست رفتن باغات در شهر قم و فقدان کمربند سبز شهری است.
 
وی تغییر اقلیم شهر قم در 3 دهه گذشته را عامل هشدار دهنده‌ای برای دستگاه‌های مختلف خواند و افزود: شهرداری قم با مشارکت دیگر دستگاه‌ها باید حداکثر توان خود را برای توقف این روند به کار گیرد و در این مسیر نیز شورای چهارم ظرفیت‌های خود را به میدان خواهد آورد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchv-nz.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما