دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 15742
حجت‌الاسلام غرویان:

استاندار آینده قم با مراجع ارتباط خوبی برقرار کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: استاندار آینده قم باید با مراجع تقلید و علما ارتباط خوبی برقرار کند.
استاندار آینده قم با مراجع ارتباط خوبی برقرار کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن غرویان با تاکید بر اینکه استاندار قم باید متناسب با ظرفیت و اهمیتی باشد که برای استان قم قائل هستیم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های استان قم این بوده که مرکز اصلی علوم اسلامی است.
 
وی گفت: در این شهر حوزه علمیه قم وجود دارد، مراجع تقلید در این استان هستند لذا استاندار باید از یک شخصیتی برخوردار باشد که بتواند با علما و مراجع رابطه و تعامل خوبی را برقرار کند و از این ظرفیت برای رشد و ارتقای سطح علمی، فرهنگی و دین باوری کل کشور، جهان و کشورهای اسلامی استفاده کند.
 
وی اضافه کرد: وجود جامعه المصطفی العالمیه یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ قم بوده که دارای طلاب و دانشجویانی از حدود 100 کشور دنیا است و با فرهنگ‌هاو ملیت‌های مختلف در قم زندگی می‌کنند و درس می‌خوانند؛ استاندار باید بتواند از این ظرفیت هم برای انتقال بسیاری از پیام‌های ایران و نظام جمهوری اسلامی به کل جهان استفاده کند.
 
غرویان افزود: مسئله دیگر وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر است که در واقع محل تردد بسیاری از مسافران و زائران چه از داخل کشور و چه از کشورهای دیگر است و استاندار باید به این نکته توجه داشته باشد که به هر حال شهر قم همیشه در معرض نگاه‌های زائران داخلی و خارجی است و باید از همه جهات شهر قم از نظر اسکان، استراحتگاه‌ها، پارک‌ها و امکانات و خدمات شهری سبب آبرومندی باشد.
 
استاندار قم از بینش فرهنگی جامعی برخوردار باشد
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: مسئله دیگری که باید مورد توجه استاندار قم باشد، این است که در قم مهاجر از مناطق مختلف داخل کشور و همچنین از خارج از کشور زیاد است؛ تداخل ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در شهر قم اقتضا می‌کند که استاندار از یک بینش فرهنگی جامعی برخوردار باشد که بتواند با سعه صدر طوری برنامه ریزی کند که همه این ملیت‌ها و فرهنگ‌ها و مهاجرانی که در قم زندگی می ‌کنند راضی باشند.
 
غرویان اضافه کرد: با توجه به وجود افراد مختلف از ملیت‌های گوناگون، استاندار قم نباید تنگ نظر و دارای بینش محدود باشد بلکه باید نگرش جهانی بین المللی قوی داشته باشد تا بتواند این مسائل را در شهر و استان قم سر و سامان خوبی دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه استاندار قم باید به مسئله جوانان توجه جدی داشته باشد، گفت:‌ چون شهر قم از نظر جغرافیایی یک سری ویژگی‌های خاصی دارد، کمبود امکانات در قم همیشه مورد گلایه بوده است، استعدادهای زیادی در شهر قم وجود دارد که باید با توجه ویژه شرایط به ظهور رسیدن این استعدادها فراهم شود.
 
غرویان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر قم از نظر آب و هوا گرم و خشک و کویری است باید ایجاد مراکز تفریحی در راستای یک زندگی نشاط آور برای مردم قم مورد توجه قرار گیرد که اینها نیاز به کار کارشناسی گسترده دارد و امیدواریم استاندار قم در آینده به این مسائل توجه لازم را داشته باشد.
 
استاندار جدید باید فراجناحی عمل کند
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: من معتقدم که استاندار قم باید کاملا هماهنگ با رئیس جمهور و شعارهای وی باشد، چون روحانی در شهر قم هم با رای بسیار بالایی از سایر رقبا پیشی گرفت، بنابراین این نشان می‌دهد که مطالبات مردم قم همان مطالبات مطرح شده در شعارهای رئیس جمهور است؛ یعنی اعتدال، با تدبیر عمل کردن نه بر اساس شعار حرکت کردن؛ اینها از مطالبات اساسی همه ملت از جمله مردم قم است و استاندار هم باید در همین مسیر حرکت کند.
 
وی اضافه کرد: استاندار قم باید فراجناحی عمل کرده و وابسته به یک جناح خاص سیاسی نباشد و تفکر او از یک تفکر اعتدالی نشات بگیرد.
 
غرویان ادامه داد: به هر حال استان قم چون یک مرکز علمی و دینی است، استاندار هم علی القاعده باید یک شخصیتی باشد که تا حدی به این فرهنگ دینی و اسلامی آگاهی داشته باشد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciryaz.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما