دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 15744
آیت الله علوی گرگانی:

دولت یازدهم از افراط و تفریط پرهیز کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی، از مراجع تقلید شیعه، نسبت به خطر افراط و تفریط در کارهای دولتی هشدار داد و از دولت خواست تا در خط اعتدال حرکت کند.
آیت الله محمد علوی گرگانی
آیت الله محمد علوی گرگانی
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با دست اندرکاران کنگره ملی حماسه اقتصادی، با اشاره به اینکه اگر امور را به خدا بسپاریم، به نحو احسن انجام می‌شوند، اظهار کرد: خداوند برای هر چیزی مقدار و اندازه ای قرار داده است و وظیفه ما این بوده که در هر مساله ای حد اعتدال را رعایت کنیم و از آن فراتر نرویم.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: رییس جمهور به عنوان رییس دولت و زیر مجموعه‌های وی، در حدود قانون باید حرکت کنند و از افراط و تفریط بپرهیزند و اگر چنین شود، کشور بر مدار صحیح و به نحو احسن به جلو حرکت می‌کند.
 
آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: اگر در دولت‌های گذشته نقطه ضعفی بوده است، به دلیل افراط و تفریط و تخطی از خط قانون بوده است و اگر دولت در چارچوب قانون حرکت کند، همه مشکلات حل می‌شود؛ البته دولت هم باید تلاش کند که حق همه اقشار جامعه را ادا کند.
 
مرج تقلید شیعیان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که همگان باید از دولت حمایت کنند و مراجع تقلید نیز در کنار ایشان هستند و ایشان نیز در کنار مراجع هستند.
 
وی تصریح کرد: اصل این است که دین مبین اسلام مطرح شود و تمامی امور اسلامی باشد و قوانین اسلام اجرا شود.
 
آیت الله علوی گرگانی افزود: نظر مبارک رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در امور مختلف باید لحاظ شود و دولت یازدهم باید با بهره گیری از نظرات بزرگان دین و دانشمندان و کارشناسان حوزه‌های مختلف، اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، به یک دولت پسندیده تبدیل شود و امور را به نحو احسن انجام دهد.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: دولت هم انشاء الله یار و یاور رهبری است و چنین دولتی به دولتی محبوب تبدیل می‌شود.
 
در ابتدای این دیدار، دست اندرکاران کنگره ملی حماسه اقتصادی، توضیحاتی درباره این کنگره خدمت آیت الله علوی گرگانی بیان کردند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcay0n6.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما