کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان کرد:

دهه کرامت فرصتی برای پرداختن به ابعاد مختلف دین

خبرگزاری فارس , 5 شهريور 1392 ساعت 13:37

قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام دارای ابعاد مختلف عبادی، اخلاقی و رعایت حقوق دیگران است و باید همه این جوانب را مورد توجه قرار داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش‌از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) نیازمند توجه قلبی و مایه افتخار برای هر انسانی است.
 
وی افزود: باید از مدت‌ها قبل برای دهه کرامت برنامه‌ریزی و محصولات فکری و فرهنگی را در این ده روز عرضه کرد؛ مراسم های این دهه باید غنای لازم را داشته باشند و به صورت تشریفاتی برگزار نشوند.
 
رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه تنها دو مناسبت دینی بزرگ یعنی یعنی دهه عاشورا و ماه رمضان برای تبلیغ مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: باید محتوای لازم را برای دیگر مناسبت‌ها هم تهیه کرد.
 
وی نیازهای دینی مردم را شامل دو دسته معنوی و فرهنگی و نیز فعالیت‌های عملی دانست و گفت: عمل افراد در حقیقت ظهور خارجی فکر و اندیشه آنهاست؛ اسلام در بعد عملی دارای سه بخش عبادات، اخلاق و حقوق است.
 
واعظی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های تبلیغی در حال حاضر بر روی مسائل شرعی و عبادی متمرکز شده‌اند تصریح کرد: این در حالی است که توجه به اخلاق و رعایت حقوق دیگران در اسلام همانند عبادات دارای اهمیت هستند.
 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رعایت حقوق دیگران را یکی از وجوه اصلی مسلمان بودن دانست و افزود: با این حال در تبلیغات دینی به این مورد توجه زیادی نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر استفاده از فرصت دهه کرامت برای توجه به همه ابعاد اسلامی گفت: پرداختن صرف به جنبه محبت اهل بیت(ع) نمی‌تواند راهکار اساسی برای رسیدن به سعادت نهایی باشد زیرا تا زمانی که اخلاق زیر پا گذاشته شده و حقوق دیگران رعایت نشود نمی‌توان به سعادت رسید.
 
واعظی با بیان اینکه دفتر تبلیغات حوزه علمیه آماده همکاری با ستاد بزرگداشت دهه کرامت است عنوان داشت: این دفتر دارای محصولات فرهنگی ویژه‌ای هم هست و می‌تواند این موارد را در اختیار دست‌اندرکاران دهه کرامت قرار دهد.


انتهای پیام/123


کد مطلب: 15752

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15752/دهه-کرامت-فرصتی-پرداختن-ابعاد-مختلف-دین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir