سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 15752
رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان کرد:

دهه کرامت فرصتی برای پرداختن به ابعاد مختلف دین

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام دارای ابعاد مختلف عبادی، اخلاقی و رعایت حقوق دیگران است و باید همه این جوانب را مورد توجه قرار داد.
دهه کرامت فرصتی برای پرداختن به ابعاد مختلف دین
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش‌از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) نیازمند توجه قلبی و مایه افتخار برای هر انسانی است.
 
وی افزود: باید از مدت‌ها قبل برای دهه کرامت برنامه‌ریزی و محصولات فکری و فرهنگی را در این ده روز عرضه کرد؛ مراسم های این دهه باید غنای لازم را داشته باشند و به صورت تشریفاتی برگزار نشوند.
 
رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه تنها دو مناسبت دینی بزرگ یعنی یعنی دهه عاشورا و ماه رمضان برای تبلیغ مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: باید محتوای لازم را برای دیگر مناسبت‌ها هم تهیه کرد.
 
وی نیازهای دینی مردم را شامل دو دسته معنوی و فرهنگی و نیز فعالیت‌های عملی دانست و گفت: عمل افراد در حقیقت ظهور خارجی فکر و اندیشه آنهاست؛ اسلام در بعد عملی دارای سه بخش عبادات، اخلاق و حقوق است.
 
واعظی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های تبلیغی در حال حاضر بر روی مسائل شرعی و عبادی متمرکز شده‌اند تصریح کرد: این در حالی است که توجه به اخلاق و رعایت حقوق دیگران در اسلام همانند عبادات دارای اهمیت هستند.
 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رعایت حقوق دیگران را یکی از وجوه اصلی مسلمان بودن دانست و افزود: با این حال در تبلیغات دینی به این مورد توجه زیادی نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر استفاده از فرصت دهه کرامت برای توجه به همه ابعاد اسلامی گفت: پرداختن صرف به جنبه محبت اهل بیت(ع) نمی‌تواند راهکار اساسی برای رسیدن به سعادت نهایی باشد زیرا تا زمانی که اخلاق زیر پا گذاشته شده و حقوق دیگران رعایت نشود نمی‌توان به سعادت رسید.
 
واعظی با بیان اینکه دفتر تبلیغات حوزه علمیه آماده همکاری با ستاد بزرگداشت دهه کرامت است عنوان داشت: این دفتر دارای محصولات فرهنگی ویژه‌ای هم هست و می‌تواند این موارد را در اختیار دست‌اندرکاران دهه کرامت قرار دهد.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcj8aev.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما