سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 15821

اجتماع مدافعان حرم حضرت زینب (س) در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) اجتماع مدافعان حرم حضرت زینب (س) در قم برگزار شد.
اجتماع مدافعان حرم حضرت زینب (س) در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، اجتماع مدافعان حرم حضرت زینب (س) با همت هیئت خادم الرضا در شامگاه یک شنبه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور شمار زیادی از عاشقان اهل بیت در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد.
 
در این مراسم افراد شرکت کننده با پوشیدن کفن و بستن سربندهای یا زینب و یا ابوالفضل آمادگی خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در صورت اذن مقام معظم رهبری اعلام کردند و با سر دادن شعارهایی از گروه های تکفیری و حامیان آنها اعلام برائت جویدند.
 
در محل برگزاری اجتماع مدافعان حرم تصاویری از شهدای دفاع از حرم حضرت زینب (س) نصب شده بود و مداحان نیز اشعاری را درباره دفاع از حرم حضرت زینب (س) و ضرورت توجه شیعیان به این مقوله قرائت کردند.
 
صادقی واعظ استاد حوزه علمیه قم در مراسم مدافعان حرم با اشاره به سابقه شیعه از صدر اسلام اظهار کرد: شیعه از ابتدای اسلام وجود داشته است و بسیاری از اصحاب پیامبر همچون عمار یاسر و مقداد جزو شیعیان بودند.
 
صادقی واعظ دوران امام صادق (ع) را فرصتی برای برگزاری جلسات درس و گسترش علوم دینی دانست و افزود: امام صادق (ع) جلسات درسی را دایر کرده بودند که شاگردان بسیاری در این جلسات شرکت می کردند.
 
وی اضافه کرد: شاگردان امام صادق (ع ) در علومی همچون فقه، اصول، کلام سرآمد عصر خود بودند و هم اکنون به سبب نقش امام صادق(ع) در گسترش علوم اهل بیت، شیعه با نام این امام شناخته می شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های شیعه گفت: شیعه بودن تنها به اظهار زبانی نیست، بلکه شیعیان باید از گناه های کبیره دوری کنند تا یک شیعه واقعی باشند که اهل بیت نیز از آنها راضی باشند.
 
صادقی واعظ جوانان شیعه را در نگاه امام صادق(ع) یک سرمایه دانست و افزود: سعادت و شقاوت انسان در جوانی شکل می گیرد و اهل بیت مردم و جوانان را با استدلال به اسلام دعوت می کردند و از اجبار و زور در این راه استفاده نمی کردند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه احترام به والدین اظهار کرد: امام صادق (ع) تاکید فراوانی را به احترام به والدین می کردند و حتی ایشان به افراد تازه مسلمان می گفتند که آنها احترام والدین نامسلمانشان را حفظ کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgq79q.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما