سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 15874
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی قم:

زائران از اسکان در واحدهای اقامتی غیرمجاز خودداری کنند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: زائران از اسکان در واحدهای اقامتی غیرمجاز به منظور حفظ امنیت خودداری کنند.
زائران از اسکان در واحدهای اقامتی غیرمجاز خودداری کنند
به گزارش قم‌نیوز، عیسی رضایی با اشاره به واحدهای اقامتی مجاز اظهار کرد: هر واحد دارای مجوز باید دارای نرخ‌نامه‌ای با امضای اتحادیه مربوط و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشد.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت 7 هزار و 356 هزار شب تخت در زمینه اقامت مسافران در استان قم وجود دارد، گفت: 592 واحد اقامتی رسمی شامل 26 هتل، 23 هتل آپارتمان، 42 مهمان‌پذیر، 101 منزل شخصی دارای مجوز و 25 زائرسرا در استان قم مشغول فعالیت هستند.
 
سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی قم خاطرنشان کرد: مردم و مسافران نباید بر اساس درخواست دلالان مستقر در خیابان‌ها که به دنبال اسکان در منازل شخصی بدون مجوز هستند عمل کنند، زیرا امکان سوء استفاده از اعتماد آنها در این زمینه وجود دارد.
 
رضایی عنوان داشت: هر واحد اقامتی در صورت عدم ارائه این نرخ‌نامه غیرمجاز تشخیص داده می‌شود و علاوه بر پلمب مکان، مالک به پرداخت جریمه نیز محکوم می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برآورد می‌شود که بیش از 600 واحد اقامتی غیرمجاز در قم مشغول فعالیت هستند که برخورد قاطع با این واحدها به همت و عزم دستگاه‌های مربوط و همکاری مردم نیازمند است.
 
سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مشکلات احتمالی در صورت مراجعه به واحدهای اقامتی غیر مجاز گفت: مسافرانی که به این واحدها مراجعه می‌کنند ممکن است با مشکلاتی مانند مشکلات بهداشتی، سرقت، فقدان امنیت و ... رو به‌رو شوند.
 
وی عنوان داشت: زائران در صورت بروز هرگونه تخلف در واحدهای اقامتی می‌توانند با شماره تلفن 37603414ـ025 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdceev8z.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما