چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 15891
حجت الاسلام حاج صادقی:

اهمیت نقش روحانیت در جنگ، کمتر از فرماندهی نبود

قم نيوز : قم نیوز: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش روحانیون در جنگ هشت ساله، فقط تبلیغی نبود بلکه نقش کلیدی تری همچون فرماندهی هم بر عهده داشتند.
اهمیت نقش روحانیت در جنگ، کمتر از فرماندهی نبود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام دکتر عبدالله حاج صادقی با اشاره به فرارسیدن ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: گرامی داشت یاد و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس، بزرگترین راهکار تداوم و دفاع از انقلاب اسلامی است.
 
وی اظهار داشت: نقش همه جانبه روحانیون در جنگ همچون زمینه های فرماندهی، جهادگری، پشتیبانی، تقویت روحیه رزمندگان، تشویق مردم در جهت حضور در جبهه ها، مشهوریت بخشیدن به جنگ و بسیاری دیگر از زمینه ها را می توان از نقش های کلیدی روحانیون در جنگ دانست.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس، آن چیزی را که باعث جلب توجه همگان در نقش روحانیت در جنگ شده، روحیه تلاشگری و جهادی خواند و افزود: رمز پیشرفت و پیروزی رزمندگان در جنگ هشت ساله حق علیه باطل شد چیزی جز قدرت ایمان به خدا نبود.
 
وی بیان داشت: این موضوع که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: "بیائید به جنگ برویم" و خودشان را از مردم دانستند، از مهمترین عوامل تقویت روحیه در مردم شد و به حق می توان آن را از کلیدی ترین عوامل حضور مردم در جبهه ها خواند.
 
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطراتی از شهیدانی همچون محمد جهان آرا، عبدالله میثمی و دیگر دلیرمردان سپاه اسلام تصریح کرد: در جبهه نه سلاح پر مهم بود و نه شکم پر بلکه آن چیزی که مهم بود فقط ایمان قوی بود که باعث شد حق از باطل مشخص شود.
 
وی نتیجه جهاد گری دویست هزار شهید دوران دفاع مقدس را سربلندی اکنون نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: از مهمترین ارکان انقلاب اسلامی می توان به اصول گرایی، ولایت مداری و مردم داری اشاره نمود.
 
حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی توکل به خدا و توسل به اهلبیت معصومین(ع) توسط رزمدگان را مهمترین عامل تقویت روحیه دانست و خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس دوران حاکمیت ارزش ها و تربیت انسان های والایی بود که سنگر نشینی انقلاب را برعهده داشتند.
 
وی گرامی داشت یاد و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس را بزرگترین راهکار تداوم و دفاع از انقلاب خواند و ابراز کرد: هفته دفاع مقدس، تجلی ایمان در برابر کفر است و باید همواره این امر سرلوحه کار قرار گیرد.
 
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران از هنرمندان خواست تا بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس همتی مضاعف به خرج دهند تا اینکه این فریضه الهی همه گیر شود.
 
وی پرداختن به سخن دفاع مقدس را سخن از مقاومت، سربلندی و پیروزی ارزش ها دانست و عنوان کرد: دوران دفاع مقدس نبرد جانانه رزمندگان در مقابل جنگ سخت دشمن بود که به لطف پروردگار توانستیم غلبه پیدا کنیم و اکنون که جنگ ما نرم است باید همچنان مثل دیروز با غیرت دفاع کنیم.
 
حجت الاسلام حاج صادقی در پایان با اشاره به علمداری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همت بسیجیان سلحشور زمانه ابراز امیدواری کرد: امروز هم مثل دیروز آنکه موفق خواهد بود که به خدا ایمان داشته باشد وچیزی که در رزمندگان امروز وجود دارد چیزی جز ایمان نیست.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdfj0f.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما