چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 15901
آیت الله حسینی بوشهری:

تقویت نظام از وظایف حوزه است/ دشمنان خطر اسلام را از مارکسیست بیشتر می دانند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه تقویت نظام را از جمله وظایف حوزه توصیف کرد.
تقویت نظام از وظایف حوزه است/ دشمنان خطر اسلام را از مارکسیست بیشتر می دانند
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری  در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که قبل از ظهر چهارشنبه در مدرسه فیضیه برگزار شد با تاکید بر شناساندن بیشتر جایگاه حوزه به جامعه اضافه کرد: متاسفانه جايگاه حوزه هنوز آنگونه كه هست شناخته نشده است در حالی که ظرفیت گرانقدر علمی و اخلاقی در حوزه وجود دارد و می تواند ایجاد شود.
 
 وی طلبگی را افتخاری بابت سربازی امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: علما در طول تاریخ با تحمل مشقات فراوان و زندان و ... مردم را به راه دین رهنمون شده اند و این رسالت باید ادامه یابد.
 
حسینی بوشهری با بیان اینکه اداره حوزه تنها بر دوش مدیریت و شورای عالی نیست بیان کرد: ما مکلف به رفع مشکلات طلاب هستیم اما نقش اصلی در تحصیل و تهذیب بر دوش اساتید است و امروز با وجود بیش از 2 هزار استاد نقش بزرگی بر دوش آنان است و سخنانشان تاثیر زیادی بر طلاب دارد.
 
 مدير حوزه‎‏های علميه رعايت سلوك اخلاقی و زی طلبگی را وظیفه ای مهم برای حوزویان دانست و ابراز کرد: این دو عامل نقش مهمی در اصلاح اجتماع دارد و باید هر روز اين مكارم اخلاقی در میان طلاب برجسته تر شود و به یکدیگر توصیه کنند.
 
 آیت الله حسینی بوشهری تقویت نظام را از وظایف حوزه دانست و ادامه داد: اگر طلبه‎ ای بخواهد در اين جايگاه حضور يابد بايد از مايه علمی و تهذيبی و اخلاقی برخوردار باشد.
 
وی از وجود 28 رشته علمی در حوزه خبر داد و گفت: این تعداد رشته روزی آرزوی مدیران و اساتید و طلاب بود و طلاب باید قدر این فرصت گرانبها را بدانند و از آن بهره ببرند.
 
 مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تقاضای 800 طلبه از سوی استانهای دیگر یادآور شد: يكی از وظايف اصلی طلاب حضور در مناطقی است كه با فقر روحانی و طلاب مواجه هستند و باید کاری کنیم که مسجد و روستا و شهری بدون روحانی نباشد و ما هم حمایت می کنیم.
 
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به شبيخون دشمن عليه حوزه و اسلام اضافه کرد: دشمنان خطر اسلام را از مارکسیست بیشتر می دانند و به همین علت اینگونه علیه اسلام تاخت و تاز می کنند و در سوریه هم شاهدیم چگونه می خواهند علیه مسلمانان اقدام کنند البته ما هم باید تعداد مدارس و طلاب را افزایش دهیم تا علاوه بر رفع نیارها با شبهات برخورد کنیم.
 
 وی با اشاره به برنامه های حوزه در سال جدید از برگزاری دوره اختبار و تثبيت در اكثر حوزه‎ های علميه خبر داد و گفت: امسال به علت برخی کمبودها با محدودیت برگزار شد که با کمک خیرین می توانیم توسعه دهیم.
 
حسينی بوشهری، برگزاری دوره جديد شوراهای استانی، احیای موقوفات حوزه برای حفظ بیشتر استقلال آن، بازنگری سطح يك حوزه علميه و پيگيری مطالبات رهبری را از جمله این برنامه ها دانست و ادامه داد: مطالبه رهبری در قالب 19 مصوبه در شورای عالی و مديريت حوزه بررسی و تصويب و به معاونت‌های حوزه ارجاع داده شده است و تلاش داریم تا منویات ایشان و مراجع محقق شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfy1dy.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما