شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 15931
معاون تبلیغات اسلامی قم خبر داد:

برگزاری مراسم عروسی در مساجد قم در دهه کرامت

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: یکی از برنامه‌هایی که به دنبال گسترش و فرهنگ سازی آن در مساجد هستیم، برگزاری مراسم‌های عروسی است.
برگزاری مراسم عروسی در مساجد قم در دهه کرامت
به گزارش قم‌نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات در دهه کرامت اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات معرفی شخصیت نورانی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است و بر همین اساس سازمان تبلیغات برای روشنگری مبلغانی را در دهه کرامت به روستاها و هیئات محوری استان اعزام کرده است.
 
وی اضافه کرد: همچنین سازمان تبلیغات از هیئت‌های محوری شهر قم حمایت کرده تا جلسات این هیئت‌ها در مناطق آسیب‌پذیر همچون حواشی شهر قم و مناطق پردد شهر برگزار شوند.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن های دهه کرامت در چند مسجد محوری شهر قم همراه با مسابقاتی برگزار می شود و روحانیان مستقر در روستاهای استان قم، 30 جلسه جشن را در دهه کرامت برگزار می‌کنند.
 
نجاریان‌زاده تجلیل از مبلغان برجسته و روحانیون مستقر را از برنامه های سازمان تبلیغات در دهه کرامت عنوان کرد و افزود: در این ایام جلساتی را برای برای خواهران مبلغه و رابط‌فرهنگی برگزار می کنیم.
 
وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات جزوه‌ای را با عنوان حضرت معصومه (س) الگو زندگی تهیه کرده که در دهه کرامت بین زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) پخش می شود.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به برنامه دیدار با نخبگان علمی اظهار کرد: در دهه کرامت مبلغان سازمان تبلیغات برنامه سرکشی به منازل خانواده های معظم شهدا، خانواده های ایتام و نخبگان علمی را در دستور کار خود دارند و هدایایی را به این افراد به مناسب دهه کرامت اهدا می کنند.
 
نجاریان‌زاده یکی از برنامه های سازمان تبلیغات را برگزاری مراسم های عروسی در مساجد دانست و افزود: یکی از برنامه هایی که به دنبال گسترش و فرهنگ سازی آن در مساجد هستیم، برگزاری مراسم های عروسی در مساجد است که با چند شرط این مراسم ها در مساجد برگزار می‌شود و یکی از این شرط‌ ها، ازدواج با مهریه به اندازه مهر‌السنه است.
 
وی اضافه کرد: این مراسم های عروسی باید بدون هیچ گناهی برگزار شود، باید به این سمت و سو برویم و این فرهنگ اصیل را در جامعه حاکم کنیم که عروسی های ما بدون گناه باشد.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد:‌به دنبال این هستیم که شروع این کار را در دهه کرامت داشته باشیم بنابراین داوطلبان برگزاری چنین مراسم هایی می‌توانند به ائمه جماعات در این رابطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciz3az.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما