يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 15959
سخنگوی شورای شهر قم:

قانون معاینه فنی خودروها باید اصلاح شود

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای شهر قم گفت: یکی از دلایل تصادف اتوبان قم – تهران قانون معاینه فنی خودروها است که باید اصلاح شود.
قانون معاینه فنی خودروها باید اصلاح شود
به گزارش قم‌نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به اینکه قانون، معاینه فنی خودروهای نو را بعد از پنج سال تعیین کرده است گفت: این موضوع ضایعات فراوانی را به وجود آورده است و مهم‌تر اینکه بین خودروهای شخصی و عمومی تفاوتی قائل نشده است.
 
وی با بیان اینکه در بحث آتش‌سوزی جاده‌ای در کشور ما متولی خاصی وجود ندارد عنوان کرد: سازمان آتش نشانی در محدوده‌های شهری ورود می‌کند و خارج از محدوده شهری ارتباطی به آتش نشانی پیدا نمی‌کند و به این دلیل زمان رسیدن به حادثه و امداد‌رسانی طولانی می‌شود.
 
سخنگوی شورای شهر قم افزود: کشورهای پیشرفته دارای سازمان امداد جاده‌ای هستند که در فواصل مختلف گروه‌های نجات را مستقر می‌کنند که این نقص در ایران وجود دارد.
 
وی با اشاره به معایب پایانه میدان 72 تن گفت: یکی از دلایلی که موجب شد شناسایی اجساد با تأخیر انجام شود سوارکردن مسافر عبوری توسط اتوبوس‌ها است که باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.
 
ذاکریان بیان کرد: جنازه‌های جاده‌ای در ایران متولی ندارد و باید نزدیک‌ترین قبرستان به صحنه حادثه جنازه‌ها را جا به جا کند و در مورد رفع این مشکل نیز باید تصمیمات سریعی اتخاذ شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdci33az.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما