چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 16000
رییس جهاد دانشگاهی قم:

جهاد دانشگاهی آماده دريافت نظرات حوزه در زمينه معماری اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئيس جهاد دانشگاهی استان قم بر لزوم ارتباط بيشتر جهاد دانشگاهی با حوزه علميه و بهره‌مندی از آيات و روايات در تدوين مبانی معماری اسلامی تأکید کرد.
جهاد دانشگاهی آماده دريافت نظرات حوزه در زمينه معماری اسلامی است
به گزارش قم نیوز، محمدابراهیم فقیه زاده روز سه شنبه در نشستی خبری مشترک با رییس سازمان نظام مهندسی قم با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت افزود: آنچه که در دانشگاه های بعنوان علم تولید می شود، در عرصه اجرا و عمل در جهت ارتقاء سطح آسایش مردم و شهروندان نیازمند دقت های بسیاری است.
 
وی به تعامل گسترده جهاد دانشگاهی با سایر مراکز و نهادهای تحقیقاتی دراین عرصه اشاره کرد و افزود: در این راستا اقدامات ارزشمندی در حوزه معماری صورت گرفته و زمینه برای رشد و ارتقاء دانش بومی شده ساختمان در کشور فراهم شده است.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، اتحاد و تعامل مراکز علمی بمنظور بروز رسانی اطلاعات را از ضروریات مهم این عرصه عنوان و تاکید کرد: این مهم امکان بهره مندی از اطلاعات موجود برای شرکت های عمرانی و تحقیقاتی را در جهت ارائه خدمات مطلوب و ارزشمند فراهم می کند.
 
عدم اعتماد به طرح های جدید در عرصه معماری آفتی بزرگ است
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، عدم اعتماد به طرح های جدید در عرصه معماری را آفتی بزرگ دانست و تاکید کرد: برای پیشرفت و رشد شهر در این عرصه نیازمند اعتماد به طرح های جدید و عقاید صاحب نظران هستیم.
 
 فقیه زاده، با اشاره به برپایی نمایشگاه "طراحی ساختمان سازمان نظام مهندسی قم" در محل نگارخانه شمسه جهاد دانشگاهی، افزود: برپایی نمایشگاه و حضور پررنگ صاحبان طرح ها، اندیشمندان و مهندسان جوان در عرصه های علمی در ارتقاء و گسترش سطح آسایش شهروندان موثر است.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد استان قم این فرصت را برای ارائه نظرات و طرح های مختلف فراهم کرده است، گفت: یکی از زمینه های رسالت و فعالیت جهاد دانشگاهی در قم تبیین این فرصت ها است.
 
فقیه زاده، تصریح کرد: در این راستا نیازمند ارتباط بیشتر با حوزه علمیه و بهره مندی از آیات و روایات نیز در تحقق معماری اسلامی هستیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgzz9q.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما