پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 16018
آیت الله مکارم شیرازی:

ارتباط تنگاتنگ حوزه علمیه و آموزش و پرورش موجب استفاده از سرمایه های مذهبی می شود

قم نيوز : قم نیوز: باید نیروها و منابع انسانی و مذهبی حوزه های علمیه ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پروش داشته باشند تا این وزارتخانه از سرمایه های موجود در فضای اسلامی جامعه و حوزه استفاده مناسب و موثری داشته باشد.
ارتباط تنگاتنگ حوزه علمیه و آموزش و پرورش موجب استفاده از سرمایه های مذهبی می شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح روز پنجشنبه در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش که در مدرسه امام سجاد (ع) قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد ثامن الحجج و دهه کرامت بیان کرد: اگر یک کشور چند پست مهم داشته باشد یکی از آنها وزارت آموزش و پرورش است.
 
وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: سنگ بنای جامعه را این وزارت می گذارد و جامعه را انسان ها می سازند نه منابع و امکانات جامعه چرا که اولین پایه جامعه انسان سازی است که بر عهده این وزارت است و اگر شیوه های تربیتی صحیح باشد جامعه سالم رشد می کند و تا پایان کارها خوب پیش می رود.
 
مرجع عالیقدر شیعیان با تاکید اسلام بر تعلیم و تربیت درست تصریح کرد: اسلام راجع به تعلیم و تربیت فرزندان تاکید بسیاری شده که وظیفه آموزش و پرورش برعهده والدین است که از طریق مدرسه و مربیان و معلمان بخش اعظمی از تربیت فرزندان صورت می گیرد که اگر جوانان اصلاح شوند با ورود به جامعه و دانشگاه دچار اختلال می شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: باید به کمیت و کیفیت آموزش و پرورش توجه شود چرا که مهم ترین امر در این وزارت خانه است.
 
وی با اشاره به سه برنامه اصلی این وزارتخانه گفت: اگر سه عامل معلم و استاد خوب، برنامه های درست، و کتب درسی سالم و مدون در کنار هم باشد نتایج مناسبی ایجاد می شود ولی اگر یکی از این ارکان نباشد جامعه دچار اختلال می شود.
 
استاد حوزه علمیه با بیان خانواده مذهبی و تاثیر دبیر شیمی خود در ایجاد علاقمندی شان به دین و مبانی اسلام و انتخاب مسیر آینده خود بیان کرد: معلم رکن مهم و عامل موثری در تربیت و انتخاب مسیر دانش آموزان است و می تواند در آینده افراد نقش مهمی داشته باشد و یا بالعکس به انحراف دانش آموزان تبدیل شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکیر بر مسئله عفاف و حجاب و تاکید دولت بر این مقوله اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب مسئله روز جامعه است که در جلسه اخیر هیئت دولت نیز بدان اشاره شد و باید در دستور کار آموزش و پرورش گذاشته شود و به تصاویر و نکات مهم موجود در کتب توجه شود.
 
وی افزود: ایجاد انگیزه مذهبی در جامعه بسیار مهم است که به حقوق هم احترام بگذارند و حق را به حق دار بسپارند.
 
این مرجع شیعیان بیان کرد: مباحث قرآنی باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد و برنامه های قرآنی و روش و آداب جدید تدریس قرآن در مدارس اتخاذ شودو در اولویت شیوه های آموزشی قرار گیرد و با توجه به مباحث قرآنی به فضاهای نمازخانه نیز توجه شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نمازخانه، کتابخانه، اردوهای زیارتی و الگوهای مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد و امید است تحولی در این وزارت خانه شکل گیرد و پایه ریز ورود دانش آموزان به دانشگاه ها شود.
 
وی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ حوزه هی علمیه و آموزش و پرورش گفت: باید نیروها و منابع انسانی و مذهبی حوزه های علمیه ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پروش داشته باشند تا این وزارتخانه از سرمایه های موجود در فضای اسلامی جامعه و حوزه استفاده مناسب و موثری داشته باشد و به اهداف خود نزدیک شویم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfcxdy.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما