شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 16028
رئیس موسسه روایت سیره شهداء:

شهدا اهل مراقبه نفس بودند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدا برای رسیدن به طهارت، اهل استغفار و مراقبه بودند و اگر جوانان می خواهند، پاک باشند، نباید خود را در میان خیابان ها و شبکه های ماهواره ای رها کنند.
شهدا اهل مراقبه نفس بودند
به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام مهدی ماندگاری شامگاه جمعه در یادواره شهدای منطقه مسجد جامع قم با اشاره به راه های رسیدن به لیاقت اظهار کرد: نخستین راه رسیدن به مدال های آسمانی داشتن طهارت است و اگر ما طهارت نداشته باشیم، از مدال های آسمانی خبری نیست، البته ما مختار هستیم که چه کاری را انجام بدهیم، اما اگر گوش و زبان ما به حرام عادت کرد، دیگر مدال های آسمانی به ما داده نمی شود.
 
وی اضافه کرد: بخشی از طهارت انسان، مربوط به اجداد انسان، جامعه و گذشته انسان است که انسان می تواند برای آنها استغفار کند و یکی از راه رسیدن به طهارت این است که از امام زمان (عج) بخواهیم که برای ما استفغار کند.
 
ماندگاری با اشاره به رفتار شهدا گفت: شهدا برای رسیدن به طهارت، اهل استغفار و مراقبه بودند و اگر جوانان می خواهند، پاک باشند، نباید خود را در میان خیابان ها و شبکه های ماهواره ای رها کنند.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا رسیدن به مقام شهادت را کاری آسان ندانست وافزود: در دستگاه خداوند پارتی بازی وجود ندارد و انسان باید برای رسیدن به مدال های آسمانی زیاد استغفار کند و اگر انسانی زیاد استغفار کند، خداوند او را عذاب نمی دهد.
 
وی تصریح کرد: فضای جبهه ها فضای قشنگی بود، چون فضای جبهه ها فضای استغفار بود و یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که فضای جامعه، فضای استغفار نیست.
 
ماندگاری با اشاره به عوامل پیدا کردن لیافت اظهار کرد: یکی از عوامل پیدا کردن لیاقت، دیانت است و دیانت چارچوب و خط نشان دهنده واجبات و محرمات است و برنده در دنیا کسی است که دیانت خود را حفظ کند.
 
وی اضافه کرد: انسانی که واجبات را ترک کرده است و محرمات را انجام می دهد، نباید انتظار داشته باشد که دعایش مورد استجابت قرار بگیرد یا مدال های آسمانی به او داده بشود.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا تقویت دیانت را کاری ضروری دانست وافزود: اگر انسانی به دنبال این است که اهل لیاقت باشد، باید به مسجد برود و در زندگی هم بر پایه دستورات قرآن و عترت عمل کند و شهدا اهل مسجد  بودند و آنها با روحانیت ارتباط داشتند.
 
وی تصریح کرد: شهدا به انجام فرایض دینی همچون نماز اول وقت مقید بودند و  شهید صیاد شیرازی از شاگردان آیت الله بهاء الدینی و آیت الله مجتبی تهرانی بود.
 
ماندگاری با اشاره به استقامت گفت: یکی از عوامل کسب لیاقت، استقامت در انجام واجبات، ترک محرمات و تحمل سختی ها است و انسان باید واجبات را با استقامت به صورت منظم و مستمر انجام بدهد.
 
وی اضافه کرد: انسان باید در برابر محرمات استقامت کند و نباید به دنبال زمینه های گناه برود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg7z9q.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما