کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست معاونت گردشگری قم:

زیرساخت‌های قم برای حضور گردشگران کامل نیست

خبرگزاری تسنیم , 1 مهر 1392 ساعت 9:40

قم نیوز: سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قم گفت: زیر ساخت‌های قم برای حضور گردشگران در این شهر به طور کامل آماده نیست.


به گزارش قم‌نیوز، عیسی رضایی با اشاره به هفته گردشگری اظهار کرد: امسال هفته گردشگری از 5 مهر آغاز می‌شود و سازمان جهانی جهانگردی، این روز را تحت عنوان گردشگری و آب، حفاظت از میراث مشترک نامگذاری کرده است.
 
وی اضافه کرد: دیدار مسئولان سازمان میراث فرهنگی با مراجع و علما و تجلیل پیشکسوتان گردشگری از جمله برنامه‌های هفته گردشگری است و در این هفته بین 10 تا 20 درصد در نرخ‌های اقامتی تخفیف داده می‌شود.
 
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی قم با اشاره به تورقم گردی گفت: تور قم گردی در هفته گردشگری با همکاری شهرداری قم، سازمان محیط زیست و دانشکده علمی کاربردی گردشگری و میراث فرهنگی برگزاری می‌شود و برای این برنامه هماهنگی خوبی با شهرداری قم صورت گرفته است.
 
رضایی توسعه اماکن اقامتی استان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه پنج توسعه دانست و افزود: در این برنامه پیش بینی شده است که تخت‌های اقامتی استان قم از هفت هزار تخت به دوازده هزار تخت برسد.
 
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قم با اشاره به حمایت‌های این دستگاه از سرمایه گذاران اظهار کرد: ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم که در ساخت هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیرهای ارزان قیمت سرمایه گذاری کنند و سازمان میراث فرهنگی در صورت امکان از سرمایه گذاران حمایت می‌کند که این حمایت در قالب‌هایی همچون تخفیف عوارض و اعطای تسهیلات بانکی است. 
 
رضایی با اشاره به توسعه امکانات اقامتی استان قم گفت: در سال 84 تعداد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان 36 واحد بود، اما هم اکنون تعداد واحدهای اقامتی استان به 87 واحد اقامتی رسیده است که از این تعداد 39 واحد مهمانپدیر و مابقی هتل و هتل آپارتمان است.
 
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قم  حضور گردشگر در قم را نیازمند هیچ هزینه ای از سوی دولت یا بخش خصوصی ندانست و افزود: اما زیر ساخت‌های قم برای حضور گردشگران در این شهر به طور کامل آماده نیست که این زیرساخت باید توسط ادارات دیگر آماده شود و از از شورای شهر جدید و شهردار درخواست داریم که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: باید ماده 22 قانون الحاق برنامه پنجم اجرایی شود و براساس این ماده سازمان مسکن و شهرداری موظف به واگذاری زمین به قیمت گردشگری و تخفیف در عوارض اماکن گردشگری هستند.

انتهای پیام/123


کد مطلب: 16052

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16052/زیرساخت-های-قم-حضور-گردشگران-کامل-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir