دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 16052
سرپرست معاونت گردشگری قم:

زیرساخت‌های قم برای حضور گردشگران کامل نیست

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قم گفت: زیر ساخت‌های قم برای حضور گردشگران در این شهر به طور کامل آماده نیست.
زیرساخت‌های قم برای حضور گردشگران کامل نیست
به گزارش قم‌نیوز، عیسی رضایی با اشاره به هفته گردشگری اظهار کرد: امسال هفته گردشگری از 5 مهر آغاز می‌شود و سازمان جهانی جهانگردی، این روز را تحت عنوان گردشگری و آب، حفاظت از میراث مشترک نامگذاری کرده است.
 
وی اضافه کرد: دیدار مسئولان سازمان میراث فرهنگی با مراجع و علما و تجلیل پیشکسوتان گردشگری از جمله برنامه‌های هفته گردشگری است و در این هفته بین 10 تا 20 درصد در نرخ‌های اقامتی تخفیف داده می‌شود.
 
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی قم با اشاره به تورقم گردی گفت: تور قم گردی در هفته گردشگری با همکاری شهرداری قم، سازمان محیط زیست و دانشکده علمی کاربردی گردشگری و میراث فرهنگی برگزاری می‌شود و برای این برنامه هماهنگی خوبی با شهرداری قم صورت گرفته است.
 
رضایی توسعه اماکن اقامتی استان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه پنج توسعه دانست و افزود: در این برنامه پیش بینی شده است که تخت‌های اقامتی استان قم از هفت هزار تخت به دوازده هزار تخت برسد.
 
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قم با اشاره به حمایت‌های این دستگاه از سرمایه گذاران اظهار کرد: ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم که در ساخت هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیرهای ارزان قیمت سرمایه گذاری کنند و سازمان میراث فرهنگی در صورت امکان از سرمایه گذاران حمایت می‌کند که این حمایت در قالب‌هایی همچون تخفیف عوارض و اعطای تسهیلات بانکی است. 
 
رضایی با اشاره به توسعه امکانات اقامتی استان قم گفت: در سال 84 تعداد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان 36 واحد بود، اما هم اکنون تعداد واحدهای اقامتی استان به 87 واحد اقامتی رسیده است که از این تعداد 39 واحد مهمانپدیر و مابقی هتل و هتل آپارتمان است.
 
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قم  حضور گردشگر در قم را نیازمند هیچ هزینه ای از سوی دولت یا بخش خصوصی ندانست و افزود: اما زیر ساخت‌های قم برای حضور گردشگران در این شهر به طور کامل آماده نیست که این زیرساخت باید توسط ادارات دیگر آماده شود و از از شورای شهر جدید و شهردار درخواست داریم که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: باید ماده 22 قانون الحاق برنامه پنجم اجرایی شود و براساس این ماده سازمان مسکن و شهرداری موظف به واگذاری زمین به قیمت گردشگری و تخفیف در عوارض اماکن گردشگری هستند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdxz0f.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما