دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 16064
نصراصفهانی:

مقدمات لازم برای ایجاد دو بازارچه صنایع دستی قم در حال انجام است

قم نيوز : قم نیوز: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از انجام مقدمات لازم برای ایجاد دو بازارچه صنایع دستی در استان قم خبر داد.
مقدمات لازم برای ایجاد دو بازارچه صنایع دستی قم در حال انجام است
به گزارش قم نیوز، مهدی نصر اصفهانی در نشست مطبوعاتی که در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برگزار شد، اظهار داشت: دولت بسته های حمایتی را در جهت فروش آثار هنرمندان آماده کرده است.
 
وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های صنایع دستی، شهرک ها، خانه های هنر و... مصادیقی از این بسته های حمایتی هستند، گفت: در سال 1388 اعتباراتی نیز در سازمان مرکزی برای استان ها و حمایت از هنرمندان در مناطق مختلف کشور تخصیص داده شد.
 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در استان قم نیز پنج منطقه برای ایجاد بازارچه های سنتی مکان سنجی شدند که این مناطق شامل حد فاصل عوارضی قم – تهران و قم - کاشان، جوار امامزاده شاه جمال، بوستان هاشمی،‌ بوستان علوی و بازار کهنه است.
 
وی با بیان اینکه تا سال گذشته هیچ سرمایه گذاری در این زمینه وجود نداشت، گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان قم 11 میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری در این زمینه تخصیص یافت که هم اکنون 2 سرمایه گذار طرح های خود را برای ایجاد این بازارچه ها ارائه داده اند.
 
نصر اصفهانی در پایان با بیان اینکه هنوز هیچ یک از این طرح ها به مرحله اجرا نرسیده، تاکید کرد: هم اکنون این طرح ها در حال بررسی است تا مقدمات لازم برای احداث این 2 بازارچه انجام شود،

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgtz9q.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما