سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 16092
فراهانی خبر داد:

مرگ 29 موتورسوار

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به مرگ 29 موتورسوار حادثه ساز گفت: متاسفانه 50 درصد تخت‌های اورژانس بیمارستان‌های قم را موتورسواران اشغال کرده‌اند.
مرگ 29 موتورسوار
به گزارش قم‌نیوز، شاید در خیابان‌های کمتر شهری مانند قم جولان موتورها که از آنها به عنوان ارابه مرگ یاد می‌کنند، به چشم بیاید. این حجم موتورسواران که بیشتر آنها نیز از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، مشکلات بسیاری را برای نیروی انتظامی، بیمارستان‌ها، شهرداری، اورژانس و خود مردم به وجود آورده است.
 
معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه از 34 پایگاه اورژانس موجود در سطح استان، 17 پایگاه در شهر قم وجود دارند، ابراز داشت: این 17 پایگاه باید به بیش از یک میلیون جمعیت شهر قم خدمات پزشکی ارائه دهند که طبق مأموریت‌های اورژانس شامل بیماران قلبی، تنفسی، برق گرفتگی، سقوط و دیگر فوریت‌های پزشکی می‌شود اما در شهر قم قسمت عمده توان اورژانس برای رسیدگی به تصادف موتورسواران صرف می‌شود.
 
مهدی فراهانی ادامه داد: تصادف موتورسواران اورژانس قم را زمین‌گیر کرده است و گاهی مردم تصور می‌کنند که ما نمی‌خواهیم به بیماران آنها رسیدگی کنیم در صورتی که این تصادفات مانع این می‌شود که ما به موقع در دیگر مأموریت‌ها حاضر شویم.
 
به گفته وی در شهر قم روزانه به طور متوسط 35 تصادف موتور رخ می‌دهد که البته این رقم تا روزی 60 تصادف هم رسیده است.
 
معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به روزی 35 مجروحی که از این تصادفات حاصل می‌شود اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی به مأموریت‌ها بسیار تحت تأثیر تصادفات موتور سواران است و این موجب نارضایتی مردم از اورژانس شده است.
 
مرگ 29 موتورسوار حادثه ساز
 
وی با اشاره به اینکه تنها در 3 ماه نخست امسال در اثر تصادف موتورسواران 8 مورد مرگ در صحنه و 21 مرگ در بیمارستان اتفاق افتاده است، گفت: دستگاه‌های مربوط با همکاری مردم باید فکری به حال این معضل بزرگ در شهر قم کنند.
 
فراهانی افزود: اگر ظرفیت نهادهای خدماتی و اجتماعی که درگیر این معضل شده را اگر محاسبه کنیم، به عمق فاجعه پی خواهیم برد.
 
معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان قم به اشغال شدن 40 درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های قم برای تصادفات موتورسيكلت اشاره کرد و ادامه داد: اگر بدانیم تنها 52 تخت ویژه در استان قم وجود دارد، می‌توانیم به ضربه‌ای که این موضوع به کارآمدی نظام درمان در قم زده پی ببریم. تعداد تخت‌ها در استان قم مطابق با استانداردهای ملی است اما تصادفات زیاد موتورها موجب شده کمبود تخت ویژه در بیمارستان‌های استان حس شود.
 
بیشتر موتورسوارها بین 25 تا 30 سال سن دارند
 
به گفته فراهانی 50 درصد تخت اورژانس بیمارستان‌ها را نیز موتور سوارها اشغال کرده‌اند که این موضوع نیز موجب نارضایتی مردم در ارائه خدمات به بیماران شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیشتر جوانان موتورسوار بین 25 تا 30 سال دارند، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های ما 75 درصد این جوانان متأهل هستند و باید برای تبعات اجتماعی این جریان شوم در شهر قم نیز فکری کرد.
 
در سال گذشته تنها در 3 ماه پایانی دانشگاه علوم پزشکی قم 2 میلیارد تومان برای رسیدگی به مجروحان تصادفات موتورسیکلت در قم هزینه کرده است که این تنها بخشی از هزینه دولت و جامعه برای این اتفاق است.
 
هزینه‌ای که این موضوع برای سازمان‌های خدماتی و نهادهای اجتماعی و در نهایت کل جامعه دارد، اهمیت اقدامات گسترده برای جلوگیری از اتفاقات را روشن می‌کند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchivnz.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما