سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 16250
مسئول انجمن فقه و اصول حوزه علمیه قم:

رسانه ملی ابعاد گوناگون غدیر را بیان کند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول انجمن فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در مورد واقعه غدیر، گفت: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید ابعاد گوناگون غدیر را به صورت متناوب بیان کند تا برخی شبهات برطرف شود.
رسانه ملی ابعاد گوناگون غدیر را بیان کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید صادق محمدی امروز، غدیر را نقطه اوج و قله کمال دین و مذهب عنوان کرد و گفت: در این روز، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین نعمت خداوند که همان ولایت امیر المؤمنین است به بشریت عطا شد.
 
وی، ظرفیت‌ها و پیام‌های موجود در غدیر را مورد توجه قرار داد و بیان داشت:‌ پیام غدیر تنها به حاکمیت، سروری، سیدی و آقایی علی (ع) ختم نمی‌شود ، بلکه رهبری جامعه اسلامی به عنوان خدمت و ایجاد تکامل بشریت و انسانیت است و این را می‌توان از «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» نبی مکرم اسلام(ص) استنباط کرد.
 
مسئول انجمن فقه و اصول حوزه علمیه قم، بیان داشت: نباید واقعه غدیر را ناشی از محبت پیامبر (ص) به علی (ع) دانست، زیرا غدیر تفکر و مکتبی برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی بشریت است.
 
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: غدیر بستر ساز تقویت منزلت و جایگاه ولایت و امامت و رهبری در جامعه است.
 
محمدی به ظرفیت غدیر از جنبه بین‌المللی اشاره کرد و ابراز داشت: از دیگر ظرفیت‌های مهم غدیر پیام‌رسانی داخلی و خارجی برای اتحاد و وحدت مسلمین است.
 
وی از مسئله غدیر به عنوان ظرفیت عظیم در راستای مقابله فکری و عملی با تفکر تکفیری‌ یاد کرد و متذکر شد: هدف اصلی پیامبر(ص) در روز غدیر خم رهایی مسلمانان از اختلاف و تفرقه بود.
 
مسئول انجمن اصول و فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: مهم‌ترین عامل و محوری‌ترین جایگاه برای وحدت اسلامی‌ میان شیعه و سنی، مقبولیت امیرالمؤمنین (ع) در جهان اسلام است.
 
این استاد حوزه، غدیر را نقطه اوج و کمال دین و محبت و دوستی و آشتی در میان انسان‌های موحد دانست و افزود:‌ مسلمانان باید برای شناساندن حقیقت دین مبین اسلام تلاش کنند تا تفکر تکفیری که مهم‌ترین دغدغه دنیای امروز است، با پیام‌رسانی غدیر به نقطه ضعف خود برسد.
 
مسئول انجمن اصول فقه حوزه به رسالت حوزه در ترویج فرهنگ و پیام غدیر اشاره کرد و گفت: ‌بزرگ‌ترین پیام غدیر برای حوزویان این  است که هیچ گاه نسبت به مسئولیت خود برای رساندن پیام امامت و ولایت غفلت نکنند و بدانند که تبلیغ معارف دین باید جهانی باشد.
 
وی افزود: حوزویان و دانشگاهیان باید در مسیر تفکر جهانی و تبلیغ جهانی گام بردارند و در کارهای علمی و تبلیغی خود باید مخاطب جهانی را در نظر بگیرند.
 
محمدی با اشاره به برخی شبهات در مورد غدیر، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید به ابعاد مختلف عید غدیر بپردازد و با توجه به جامعیت غدیر، هر سال بر بعدی از ابعاد این واقعه بزرگ تاریخی تمرکز کند تا شبهات برطرف شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdzx0f.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما