پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 16315

ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در قم تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در سالن امام رضا(ع) استانداری قم به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور مدیران ادارات تشکیل شد.
ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی به تشریح چگونگی آزادسازی این شهر از دست دشمنان بعثی و نقش کم نظیر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: با وجود هماهنگی مقام معظم رهبری برای شرکت لشکر 92 زرهی در عملیات آزادسازی سوسنگرد بنی صدر به فرمانده لشکر 92 که شهید فلاحی بود گفته بود تیپ 2 لشکر 92 بدون اجازه وارد عملیات نشود و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را به امام اطلاع دادند و امام نیز فرمودند «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود».
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند به فرمانده لشکر 92 زرهی دستور دادند که باید در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت کنند و شهید چمران نیز زیر آن نامه نوشتند «در غیر این صورت من هم اعلام جرم می‌کنم» و فردای آن روز یعنی 26 آبان 1359 حمله آغاز و سوسنگرد آزاد شد و اهواز هم از تهدید سقوط خارج شد. 
 
حسینی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به حماسه آزادسازی سوسنگرد به طور شایسته پرداخته نشده است و از ادارات و نهادهای استان می‌خواهیم تا به نحو مطلوب برای بزرگداشت این حماسه برنامه ریزی و اقدامات مناسبی صورت گیرد.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: در حال حاضر کسی نیست که بگوید مدیون شهدا نیست و همه مسئولان مدیون شهدا هستند و وظیفه سنگینی بر دوش ماست.
 
حجت الاسلام محمد مهدی انصاری افزود: اکنون که آزادسازی سوسنگرد مورد عنایت قرار گرفته مسئولان استان نیز عنایت ویژه داشته باشند و برنامه‌های پیش بینی شده از طرف اداره کل حفظ آثار را به نحو احسن اجرایی کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcftmdy.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما