پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 16320
آیت الله حسینی بوشهری:

کتاب "آفتاب در مصاف" نقش زیادی در آگاهی بخشی جامعه به ویژه جوانان دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، با اشاره به مطالب تحلیلی درباره سید‌الشهدا و درس‌های عاشورا، پیوند انقلاب و نهضت عاشورایی در کتاب "آفتاب در مصاف"، گفت: این کتاب نقش زیادی در آگاهی بخشی جامعه به ویژه جوانان دارد.
کتاب "آفتاب در مصاف" نقش زیادی در آگاهی بخشی جامعه به ویژه جوانان دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنج شنبه در آیین رونمایی از کتاب آفتاب درمصاف که در سالن جلسات صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر برگزار شد، افزود: سخن گفتن از شخصیت رهبر فرزانه انقلاب و کاری که امروز از آن رونمایی می‌شود، کاری بسیار دشوار است؛ ایشان از شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ معاصر ماست.
 
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به جامعیت و مدیریت و اینکه رهبر معظم انقلاب علم و رهبری شیعه و جهان اسلام و تمام شیفتگان و دلباختگان حق و عدالت را به دست گرفته‌اند، مایع مباهات همه است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: این شخصیت با همه عظمت، هنوز ابعاد زیادی از شخصیت ایشان برای ما به ویژه نسل جوان ناشناخته است که وظیفه حوزه و رسانه‌های ماست که به ابعاد مختلف وجودی ایشان بپردازند.
 
وی معرفی ایشان را خدمت به اهل‌بیت و اسلام و تشیع دانست و به جایگاه علمی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد  و ادامه داد:‌ بزرگان و فضلای حوزه سخان زیادی درباره مقام علمی رهبر معظم انقلاب دارند که گواه علم فراوان ایشان است.
 
آیت‌الله حسنی بوشهری با اشاره به انتخاب ایشان از سوی خبرگان رهبری پس از امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایشان از منظر دیگران نیز شخصیت استثنایی است؛ سیاست‌مداران درجه یک دنیا در یک جلسه دیدار با ایشان سخنان فراوانی درباره این مقام بزرگ بیان داشتند.
 
مدیر حوزه‌‌های علمیه با بیان این سخنانی زیادی در این از سوی سیاست‌مداران جهان مطرح  است، ادامه داد: ایشان در بعد ادبی نیز در جایگاه بالایی قرار دارند.
 
وی درباره کتاب آفتاب در مصاف گفت: این کتاب در نوع خود بی‌نظیر است که در بردارنده سخنان ایشان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است و برای محققان و پژوهشگران سرمایه بزرگی است که فهرستی غنی درباره سید‌الشهدا علیه‌السلام است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه این کتاب هشدار جدی به مداحان و مبلغان دارد که اتقان در سخنان را همواره حفظ کنند، گفت: در ایین کتاب واقعه عاشورا ارائه دهنده کامل معارف اسلامی است.
 
وی افزود: این کتاب حادثه عاشورا را بر دو محورر عقل و عواطف معرفی می‌کند و درباره جایگاه عزاداری در حفظ معارف اسلامی سخن می‌گوید، بر خلاف برخی اظهار نظرهای روشنفکران درباره عزاداری‌ها مطالبی مطرح می‌کند به نقش کلیدی آن اشاره دارد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbgfb8.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما