يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 16367
در آستانه محرم‌الحرام

کتاب «گویا پیامبر است» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «گویا پیامبر است» ترسیمی از عصر عاشوراست که به قلم حجت‌الاسلام سید محمدرضا دین‌پرور نوشته و به زیور تبع آراسته شده است.
کتاب «گویا پیامبر است» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب «گویا پیامبر است» ترسیمی از عصر عاشورا است که با متنی روان و به صورت ادبی توسط حجت‌الاسلام محمدرضا دین‌پرور نوشته شده و در انتشارات لامی به تیراژ 5 هزار نسخه به چاپ رسیده است.
 
این کتاب که به وصف عاشورای حسینی و وقایع آن زمان می‌پردازد در 56 صفحه نگارش و به شهدای کربلا تقدیم شده است .
 
در مقدمه «گویا پیامبر است» آمده است: کدامین موج از پرده‌های طوفانت تلاطم نیافته است؟ کدامین فراز، به خورشید وجودت سینه نگشوده است؟ کدامین اسطوره، این‌چنین نقش از خون خدا یافته است؟ کدامین کویر تشنه از فراگیر بارش‌های اعجازآورت بهره‌ای نبرده است؟ کدامین محروم در آغوش آستانت قد نیفراشته است؟ و کدامین حلقه وفا، بر مدار یارانت وام‌دار نبوده‌ است؟...
 
در ادامه این کتاب به عناوینی مانند «سوگ؛ اما نه نومیدی»، «کاروانیان! فرود آیید»، «خاکستر خجسته ققنوسی»، «مدفون در غبار بیابان‌ها»، «که مادر، آزاده‌ات نامت نهاد»، ‌«شیرین تر از عسل... زیباتر از زیور»، «فرو مرده در مرداب ترس و طمع »، «پژواک آتشناک اشک»، «اگر نبودید»، «گویا پیامبر است»، «زلال آبشارت را بر ما بریز» برخورد می‌کنیم که با متنی روان و سلیس به بیان واقعه عاشورا می‌پردازد.
 
«پیروزه دشت عقیق»، «آمده‌ام»، «سلام بر مزارهای بی نشان، گلدسته‌های آتشفشان»، «تو را دارم» و «دوباره» از دیگر عناوینی است که در این کتاب با شرحی زیبا به بیان ایثارگری امام و یارانش می‌پردازد.
 
حجت‌الاسلام سید محمدرضا دین‌پرور مولف کتاب «گویا پیامبر است» هدف از تالیف این کتاب را بیان عظمت عاشورا و نشان دادن اوج مظلومیت و عزت و سربلندی خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: ‌در این کتاب با زبانی دیگر حماسه عاشورا به تالیف رسیده است و خواننده به این موضوع پی می‌برد که کودکان گرچه پس از شهادت امام حسین (ع) اسیر شدند ولی عزت داشتند و نه تنها اظهار عجز نکردند بلکه دشمنان را نیز تحقیر کردند.
 
مولف این کتاب ارزشمند با بیان اینکه هیچ قلمی نمی‌تواند مظلومیت امام حسین (ع) و حادثه روز عاشورا را به شایستگی بیان کند خاطرنشان کرد: به همین دلیل نوشتن این کتاب چندین سال طول کشید.
 
وی با تاکید بر اینکه کتاب «گویا پیامبر است» با همت بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه تدوین شده است گفت: علاقمندان برای تهیه این کتاب با شماره 37736440 ـ 025تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdccm1qs.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما