کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولیت آستان کریمه اهل بیت(س):

برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به عاشورا باشد

خبرگزاری تسنیم , 13 آبان 1392 ساعت 12:21

قم نیوز: تولیت آستان کریمه اهل بیت(س)گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به مراسم عاشورا باشد و در عین حال بر کیفیت و کمیت مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) فزونی نگیرد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در جمع عوامل برگزاری یادواره شهید زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم اظهار کرد: ماه محرم از راه می رسد و فلسفه عزاداری که از شعائر دینی محسوب می شود تعظیم در برابر این شعائر است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره محبت و تبعیت از اهل بیت (ع) افزود: ما باید در مصیبت‌های آن بزرگواران به اقامه عزا بپردازیم و مودت اهل بیت (ع) باید محور عزداری های محرم قرار گیرد.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه امسال تقارن بسیار الهام‌آمیزی میان محرم و برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم است، تصریح کرد: محرم راه وصول و قرب به خداست چرا که اشک بر امام حسین (ع) برکات بسیاری دارد و  سبب حرکت مضاعف مومنان می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است و هر کس به این کشتی وارد شود سعادتمند می‌شود.
 
آیت الله سعیدی با تقدیر از فعالیت هایی که در راستای تکریم شهدای انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه باید آسیب‌شناسی صحیحی صورت بگیرد و به عواملی که سبب تکریم و تعظیم بهتر شعائر می شود نزدیکتر شویم.
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به مراسم عاشورا باشد و در عین حال بر کیفیت و کمیت مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) فزونی نگیرد.
 
امام جمعه قم بر نشان دادن رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا به نسل امروز تاکید کرد و افزود: باید با راهکارهای مناسب نسل امروز را با شهدا آشنا نمود، چرا که شهدای ما ناشناخته مانده‌اند و برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند محملی باشد برای معرفی بهتر و بیشتر چنین شهدایی.
 
وی با تقدیر از عوامل بازسازی مسأله غدیر اظهار کرد: این برنامه بازتاب خوبی در داخل و خارج کشور داشته است و با همین روش می توان شهدا و اهداف و آرمان‌های آنها را هم معرفی و نشان دهیم.
 
آیت الله سعیدی یکی از راه های مناسب در معرفی شهدا را استفاده از وصیت نامه های شهدا دانست و تصریح کرد: همه شهدا بر ولایت‌مداری، حجاب و عفاف تاکید فراوانی داشته‌اند باید از این مفاهیم نیز در برگزاری یادواره‌ها و تبلیغات در این زمینه بهره برد.
 
انتهای پیام/ 125


کد مطلب: 16385

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16385/برگزاری-یادواره-های-شهدا-باید-تمسک-عاشورا-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir