دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 16385
تولیت آستان کریمه اهل بیت(س):

برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به عاشورا باشد

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان کریمه اهل بیت(س)گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به مراسم عاشورا باشد و در عین حال بر کیفیت و کمیت مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) فزونی نگیرد.
برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به عاشورا باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در جمع عوامل برگزاری یادواره شهید زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم اظهار کرد: ماه محرم از راه می رسد و فلسفه عزاداری که از شعائر دینی محسوب می شود تعظیم در برابر این شعائر است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره محبت و تبعیت از اهل بیت (ع) افزود: ما باید در مصیبت‌های آن بزرگواران به اقامه عزا بپردازیم و مودت اهل بیت (ع) باید محور عزداری های محرم قرار گیرد.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه امسال تقارن بسیار الهام‌آمیزی میان محرم و برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم است، تصریح کرد: محرم راه وصول و قرب به خداست چرا که اشک بر امام حسین (ع) برکات بسیاری دارد و  سبب حرکت مضاعف مومنان می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است و هر کس به این کشتی وارد شود سعادتمند می‌شود.
 
آیت الله سعیدی با تقدیر از فعالیت هایی که در راستای تکریم شهدای انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه باید آسیب‌شناسی صحیحی صورت بگیرد و به عواملی که سبب تکریم و تعظیم بهتر شعائر می شود نزدیکتر شویم.
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا باید با تمسک به مراسم عاشورا باشد و در عین حال بر کیفیت و کمیت مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) فزونی نگیرد.
 
امام جمعه قم بر نشان دادن رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا به نسل امروز تاکید کرد و افزود: باید با راهکارهای مناسب نسل امروز را با شهدا آشنا نمود، چرا که شهدای ما ناشناخته مانده‌اند و برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند محملی باشد برای معرفی بهتر و بیشتر چنین شهدایی.
 
وی با تقدیر از عوامل بازسازی مسأله غدیر اظهار کرد: این برنامه بازتاب خوبی در داخل و خارج کشور داشته است و با همین روش می توان شهدا و اهداف و آرمان‌های آنها را هم معرفی و نشان دهیم.
 
آیت الله سعیدی یکی از راه های مناسب در معرفی شهدا را استفاده از وصیت نامه های شهدا دانست و تصریح کرد: همه شهدا بر ولایت‌مداری، حجاب و عفاف تاکید فراوانی داشته‌اند باید از این مفاهیم نیز در برگزاری یادواره‌ها و تبلیغات در این زمینه بهره برد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccp1qs.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما