چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 16420
آیت‌الله ممدوحی‌:

عسگر اولادی نمونه بارز تربیت شده در مکتب عاشورا بود

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: حبیب‌الله عسگر اولادی مکتب عاشورا را شناخت و توانست سال‌ها در آن مسیر حرکت کند.
عسگر اولادی نمونه بارز تربیت شده در مکتب عاشورا بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسن ممدوحی، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) اظهار کرد: باید در ایام محرم وقت بیشتری را به مطالعه تاریخی صرف کنیم زیرا عاشورا جلوه‌گاه حرکت‌های انسانی است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم افزود: واقعه عاشورا تابلویی کامل برای الگو گیری مردم است زیرا در این واقعه هر نوع مجاهدت و از خودگذشتگی به اوج خود می رسد و باید بتوانیم در این ماه از این فرصت به وجود آمده برای شناخت اهل بیت(ره) کمال استفاده را ببریم.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) جلوه گاه جهاد و مبارزه است تصریح کرد: عاشورا موقیعت حرکت نرم قهرمانانه  نبود زیرا هرکدام از واکنش هاموقعیت اصی را می طلبد.
 
آیت الله ممدوحی خاطر نشان کرد: نمونه بارز نرمش قهرمانانه را در سکوت و خانه نشینی حضرت علی (ع) می یابیم زیرا ایشان بر اساس مصلحت جامعه سکوت کردند تا منافع اسلام به خطر نیفتد و در واقع پیروز واقعی این میدان مکتب اسلام بوده است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم ضمن تسلیت ارتحال چهره انقلابی «حبیب‌الله عسکراولادی » به رهبر معظم انقلاب و شیفتگان اظهار کرد: تلاش وی برای خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان ستودنی بود و سال‌ها در کمیته امداد امام خمینی(ع) به عنوان نماینده ولی فقیه فعالیت داشت و عمر با برکت خود را صرف خدمت به محرومان کرد.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مواضع سیاسی و انقلابی این چهره انقلابی در مسیر نهضت امام خمینی(ع) روشن بود و پشتوانه این انقلاب محسوب می‌شد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccx0qs.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما