چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 16424
مدیر کل اوقاف قم:

ترویج حفظ قرآن بزرگترین وظیفه اوقاف است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: حفظ قرآن، بزرگترین وظیفه اوقاف است که در حال حاضر ۴۶۸۵ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و ۱۱۲۳ نفر از آن‌ها مرد و ۱۵۴۳ نفر خانم هستند.
ترویج حفظ قرآن بزرگترین وظیفه اوقاف است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوزب شیری، در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی در ادره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، با اشاره به حدیث امام صادق(ع)، درباره اهمیت وقف اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرمایند وقتی که انسان می میرد، پرونده اش بسته می شود و دست اون از دنیا کوتاه می شود به جز وقفی که از او به جا مانده است که برای وی ثواب جمع می کند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم افزود: اوقاف در واقع دستگاه سید الشهدا(ع) بوده زیرا 70 درصد املاک و درآمد اوقاف وقف امام حسین(ع) است، 30 درصد بقیه هم برای سایر امور مثل امامزاده‌ها، آب انبار، دارو و مساجد وقف شده است.
 
وی درباره اعزام مبلغ به سراسر کشور افزود: 2000 روحانی برای تبلیغ در ایام محرم به سراسر کشور اعزام شده که این‌ها بخشی از ثمره وقف است.
 
حجت‌الاسلام شیری تصریح کرد: در قم قریب به 50 مرکز وابسته به اداره اوقاف است که 32 مرکز در بقاع متبرکه امازادگان و بقیه در مساجد استان قم هستند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم درباره تعداد مبلغان اعزام شده به روستاهای اطراف خاطرنشان کرد: در حال حاضر 37 مبلغ به روستاهای اطراف کهک، خلجستان، جعفریه برای امر تبلیغ اعزام شده‌اند.
 
وی افزود: شب گذشته پرچم گنبد حضرت عباس(ع) بر فراز گنبد سومین نسل از نوادگانشان، امامزاده سید علی افراشته شد.
 
عزاداری سالار شهیدان در امامزده‌های شاخص قم برگزار می شود
 
حجت الاسلام شیری تاکید کرد: در ایام محرم برنامه های عزاداری در بقاع متبرک امامزادگان شاخص استان، امامزاده ابراهیم، امامزاده سید علی، امامزاده سیدمعصوم، علی ابن جعفر، موسی مربقع، تا 13 محرم با حضور مداحان و سخنرانان شاخص برگزار می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه درباره موقوفات خیابان عمار یاسر، فرمانداری، مسجد جامع و صدها ملک وقفی به جا مانده افزود: این موقافات بیشتر در زمان اشعریون و به دست جمر و سعد که در زمان حجاج بن یوسف به قم آمده بودند صورت گرفته است.
 
وی اظهار کرد: برای زواری که در ایام محرم به قم مسافرت می کنند نیز خدمات رفاهی از سوی اداره اوقاف در نظر گرفته شده است.
 
شیری با اشاره به توجه به کودکان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) گفت: برخی از مسائل را همه ما از کودکی در ذهن داریم که اگر به زبان کودکی بیان می شد تاثیر گذارتر بود. بنابراین اگر به شیوه برقراری ارتباط با کودکان به روش حجت الاسلام راستگو توجه کنیم، می بینیم که این روشی بسیار تاثیر گذار است و در ذهن آن ها ثبت می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تاکید کرد: در ماه محرم غرفه هایی از سوی سازمان اوقاف در نظر گرفته شده که در آنجا بخشی برای کودکان، بخشی برای عفاف و حجاب و مسائل احکام بانوان است.
 
وی تصریح کرد: خیمه‌های معرفت نیز از سوی سازمان اوقاف در مساجد و امامزادگان به جوانان ارائه مشاوره و راهنمایی می‌دهد.
 
محل استفاده درآمد برخی موقوفات قابل تغییر نیست
 
حجت الاسلام شیری با اشاره به این که برخی از موقوفات قابل تغییر نیست اظهار کرد: در امامزاده‌های طیب و طاهر، سلطان محمد شریف، سید معصوم نیز بر اساس نیت واقف مراسم تعزیه خوانی برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری مراسم روز سوم شهادت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در روز سیزده محرم که مقارن است با سومین روز شهادت امام حسین(ع) و سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) سفیر کربلا برنامه جزء خوانی در بقاع متبرکه امامزادگان برگزار می‌شود.
 
شیری افزود: دومین همایش بزرگداشت امامزادگان با محوریت مقالات امامزاده علی ابن جعفر برگزار می‌شود و مهلت ارسال مقالات به این همایش 20 دی ماه است.
 
ترویج حفظ قرآن بزرگترین وظیفه اوقاف است
 
وی درباره بزرگترین کار اوقاف با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حفظ قرآن گفت: حفظ قرآن، بزرگترین وظیفه اوقاف است و در حال حاضر 4685 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که 1123 نفر از ایشان مرد و 1543 نفر خانم هستند و کلاس های آنها در 120 مرکز برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم درباره برگزاری مجالس امام حسین(ع) اظهارکرد: در سال قبل 5000 مجلس از محل موقوفات مردمی برگزار شد که امیدواریم امسال بیشتر باشد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcgtt9q.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما