چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 16437
حجت الاسلام شهرستانی:

اختلاف‌های سیاسی از موانع خدمت به مردم است/ جامعه امروز بشری تشنه معارف اهل بیت(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران، اختلاف‌های سیاسی را یکی موانع خدمت به مردم عنوان کرد.
اختلاف‌های سیاسی از موانع خدمت به مردم است/ جامعه امروز بشری تشنه معارف اهل بیت(ع) است
به گزارش قم نیوز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم صبح چهارشنبه با حجت الاسلام  سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دفتر وی دیدار و گفتگو کردند.
 
حجت الاسلام شهرستانی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: قدر جایگاهی که در آن قرار گرفته اید بدانید زیرا که خدمت کردن در شهر مقدس قم یکی از توفیقات الهی می باشد که نصیب شما شده است.
 
نماینده آیت الله سیستانی در ایران، اختلافات سیاسی را یکی موانع خدمت کردن به مردم دانست و گفت: اختلاف نظر در همه جا وجود دارد حتی بین پدر و فرزند نیز این اختلاف را مشاهده می کنید اما نباید اختلافات سیاسی در کارها وارد شود که موجب تنش و درگیری بین افراد شود و سبب وقفه در خدمت به مردم گردد.
 
وی در ادامه مشورت کردن در امور را یکی از ضروریات دانست و بیان داشت: مدیریتی که با مشورت با کارشناسان و متخصصین باشد حتما موفق می شود و این مهم در اسلام هم آمده است که در کارها مشورت را یک اصل بدانید.
 
حجت الاسلام شهرستانی اظهار داشت: در مشورت کردن هیچ کسی ضرر نخواهد کرد و شورای چهارم می بایست محل مشورت و شور کردن باشد و منشاء کارهای بزرگی شود.
 
جامعه امروز بشری تشنه معارف اهل بیت(ع) است
 
وی با اشاره به تجربیات خود از سفرهای متعدد به کشورهای خارجی به ویژه قاره آفریقا، جامعه امروز بشری را تشنه معارف اهل بیت (علیهم السلام) دانست و گفت: امروز که تشیع در اوج عزمت و بزرگی است باید قدر این نعمت را دانست تا جهان را که تشنه معارف اهل البیت است سیراب نمود.
 
حجت الاسلام شهرستانی با تاکید بر اینکه قوه جاذبه در شهر را باید تقویت کنیم بیان داشت: اگر همه با هم کارها را پیش ببریم و اختلافات قومی و سیاسی را کنار بگذاریم می‌توان قدم های بزرگی را برداشت که خیرات و برکات آن به همه مسلمانان به ویژه شیعیان در تمامی نقاط جهان برسد.
 
وی با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام، اظهار داشت: اختلاف نظر وجود دارد و نمی‌توان آن را رد کرد، اما این اختلاف نظر ها نباید ما از حرکت به سمت آرمان های انقلاب اسلامی بازدارد.
 
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با تاکید به اینکه باید در راه خدمت خلوص نیت داشت، افزود: هر اقدامامی که تاکنون انجام شده است با خلوص نیت بوده که به سرانجام خیر رسیده است و این خدمت کردن و رفع مشکلات مردم یکی از همین خلوص نیات است.
 
وی افزود: انتخاب شهردار قم یکی از مهمترین اقداماتی بود که از سوی شما مشاهده شد، این انتخاب نشان داد که اعضای شورا به نگاه ها و حرف های سیاسی و اختلاف نظرها توجه ندارند بلکه به عملکرد افراد نگاه می کنند.
 
حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر، رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای این دیدار ضمن عرض تشکر از اختصاص فرصتی برای دیدار و بهره بردن از رهنمودهای حجت الاسلام شهرستانی با بیان گزارشی به عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره سوم پرداخت و اعضای منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم را معرفی نمود.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdca0yn6.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما