چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 16443
فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

دور‌ه‌های بصیرت در راستای تقویت اقتدار پلیس است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت استانی در راستای تقویت اقتدار درونی و بیرونی نیروهای پلیس صورت می‌گیرد.
دور‌ه‌های بصیرت در راستای تقویت اقتدار پلیس است
به گزارش قم نیوز، کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره بصیرت فرماندهی انتظامی استان قم که در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبری در مورد پلیس اظهار کرد: رحمت، مهربانی و اقتدار سه محوری هستند که نیروی انتظامی شایسته نظام جمهوری اسلامی باید واجد آنها باشد.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد رحمت و مهربانی کاملا آشکار است ولی اقتدار باید تحلیل شود؛ در این مورد می‌توان اقتدار را به دو بخش تقسیم کرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه اقتدار دارای دو بخش بیرونی و درونی است خاطرنشان کرد: متخلق شدن به اخلاق کریمه، مهربانی و رحمت و نیز چگونگی تربیت و تهذیب فردی از جمله مواردی هستند که هر کدام از پرسنل نیروی انتظامی باید ملزم به رعایت آنها باشد.
 
وی ادامه داد: اگر نیروهای پلیس اقتدار درونی نداشته باشند نمی‌توانند به اقتدار بیرونی هم دست یابند؛ بصیرت و تقوای یک پرسنل نیروی انتظامی زمینه‌ساز اقتدار او در میدان عمل یعنی نظم و انضباط، دقت و سرعت عمل در اجرای ماموریت و نیز قدرت پاسخگویی به مطالبات مردم و حاکمیت است.
 
مجتبایی با تاکید بر تجهیز نیروی انتظامی به ایمان و تقوا و نیز توانمندی‌های سازمانی عنوان داشت: تفاوت میان نیروهای انتظامی و نظامی در این است که پلیس در همه صحنه‌ها حاضر بوده و علاوه بر این حتی سربازان پلیس هم گاهی اوقات در مقام فرماندهی هستند و تصمیم‌گیری‌های آنها از یک غائله جلوگیری می‌کند و بالعکس این موضوع هم صادق است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه برگزاری دوره‌های بصیرت استانی ویژه مدیران میانی نیروی انتظامی است، گفت: 160 نفر از فرماندهان و مدیران پلیس قم در دوره سوم بصیرت از محضر علما و مراجع بهره گرفته‌اند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند؛ طراحی این دوره‌ها به گونه‌ای بوده که اقتدار درونی و بیرونی نیروهای پلیس را تقویت کند.
 
وی افزود: انجام خدمت بهتر به مردم هدف اصلی نیروی انتظامی است و امیدواریم برگزاری دوره‌های بصیرت موجب تقویت این بعد شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchxknz.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما