شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 16495
بررسی آخرین وضعیت صبا در نیم فصل نخست

صبای قم آرام آرام در مسیر سقوط

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم با قبول شکست در میهمانی سایپای البرز به قعر جدول رده‌‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سلام کرد.
صبای قم آرام آرام در مسیر سقوط
به گزارش قم نیوز، هفتمین باخت صبای قم در نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هم به ثبت رسید تا طرفداران این تیم از آینده مبهم صبای قم در ادامه بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور نگران باشند.
 
صبای قم برای پنجمین هفته متوالی از رسیدن به پیروزی محروم ماند تا ثابت شود این تیم مشکل بزرگی دارد اما هنوز کسی این مشکل را نفهمیده و چاره‌ای برای آن پیدا نکرده است، صبا راه سقوط را در پیش گرفته اما چشم‌ها و گوش‌ها به این اتفاق ناخوشایند بسته شده است.
 
صبا ضعیف‌ترین دوران حضورش در 10 سال سابقه فعالیت در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را سپری می‌کند، تیمی که فاصله‌اش با تیم پانزدهم جدول رده‌بندی تنها سه امتیاز است و معلوم نیست ادامه نتیجه‌گیری این تیم با این شرایط ممکن است در آینده چه شرایط بحرانی را برای این تیم به‌وجود بیاورد.
 
تیمی که تقریباً در نیمی از بازی‌های دور رفت سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به حریفان خود باخته است، 100 درصد بیماری بزرگی دارد که هنوز حاد نشده و صبا را زمین‌گیر نکرده و با کمی درایت می‌توان صبا را از این بیماری نجات داد.
 
صبای قم در مکان دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر
 
از سال 1387 که تیم فوتبال صبا به عنوان نماینده قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود، این برای نخستین بار است که صبای قم بیشتر از تعداد پیروزی و تساوی‌های کسب شده خود به حریفان باخته است.
 
در سال‌هایی که صبا به عنوان نماینده قم در لیگ برتر فوتبال کشور حضور می‌یابد فیروز کریمی، محمدحسین ضیایی، رسول کربکندی، محمود یاوری، عبدالله ویسی، یحیی گل‌محمدی، عبدالصمد مرفاوی و محمد مایلی‌کهن هدایت این تیم را عهده‌دار بوده‌اند.
 
ضعیف‌ترین مربی از نظر عملکرد در تیم صبای قم تا پیش از بازی‌های لیگ سیزدهم محمدحسین ضیایی بود که صبای قم را در لیگ نهم تا رتبه نازل سیزدهم جدول پایین آورد و در پایان هفته شانزدهم یعنی یک هفته پیش از پایان نیم فصل لیگ برتر از مسئولیت خود استعفا کرد.
 
در لیگ دهم نیز وضعیت صبای قم بعد از کنار رفتن محمود یاوری و جایگزین شدن عبدالله ویسی به جای وی کمی خطرناک بود اما هیچ‌گاه صبای قم عملکردی به ضعیفی فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با سرمربی فعلی خود نداشته است.
 
4 پیروزی، 4 تساوی و 7 باخت صبا در نیم فصل لیگ سیزدهم
 
سرمربی فعلی صبای قم که از آغاز سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هدایت این تیم را عهده‌دار شده است تاکنون از 15 مسابقه در هفت بازی به حریفان لیگ برتری باخته تا صبا با فاصله سه امتیازی نسبت به تیم پانزدهم جدول که کاندیدای سقوط به دسته اول است در مکان دوازدهم قرار بگیرد.
 
صبای قم از 15 بازی تنها چهار پیروزی برابر ملوان در هفته اول، نفت تهران در هفته دوم، فجر شهید سپاسی شیراز در هفته هفتم و راه‌آهن سورینت در هفته دهم را کسب کرده است در حالی که سه تساوی خانگی با گسترش فولاد تبریز در هفته پنجم، با پرسپولیس تهران در هفته دوازدهم و با مس کرمان در هفته چهاردهم و تساوی بیرون از خانه با ذوب‌آهن اصفهان در هفته سیزدهم را به‌دست آورده و در هفت بازی مغلوب تیم‌های استقلال تهران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، داماش گیلان، استقلال صنعتی خوزستان و سایپای البرز شده است.
 
صبای قم با ادامه این روند باید با مشکلات زیادی در آینده دست و پنجه نرم کند
 
گویا صبای قم با ادامه این روند باید با مشکلات زیادی در آینده دست و پنجه نرم کند، به نظر می‌رسد چشم‌ها بر روی نقاط ضعف صبا بسته شده ولی تا هشتم آذرماه فرصت بسیار خوبی است تا صبا با کمی تفکر و تعقل وضعیت وخیم خود را بهبود ببخشد.
 
صبا از 15 مسابقه 16 امتیاز اندوخته و در حال حاضر با این تعداد امتیاز در مکان دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد در حالیکه فاصله صبای قم با تیم انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر تنها هفت امتیاز است و صبا آینده ناامنی پیش رو دارد.
 
صبا در 15 مسابقه 20 گل خورده است و خط حمله این تیم تنها 18 گل زده است تا صبای قم چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص دهد و البته از نظر تعداد باخت سومین تیمی باشد که بیشترین باخت را بعد از راه‌آهن و فجر سپاسی به نام خود به ثبت رسانده است.
 
صبای قم در ادامه روند ضعیف و دور از انتظار خود در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل تیم فوتبال سایپای البرز نیز در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل نخست لیگ پانزدهم در ورزشگاه انقلاب کرج باخت تا بدین ترتیب نیم فصل را با رده دوازدهم به پایان ببرد. باید منتظر ماند و دید که مدیران باشگاه صبا برای حل مشکلات این تیم چه چاره‌ای می‌اندیشند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcene8z.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما