دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 16558
استاد حوزه و دانشگاه:

نظام سلطه در پس وقایع ناگوار نظیر قتل‌ها و ترورها قرار داد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه و دانشگاه گفت: ترورها، قتل ها مرهون فتنه ها و دسیسه های نظام سلطه است و ما نظام سلطه را در بطن آمریکا می شناسیم .
نظام سلطه در پس وقایع ناگوار نظیر قتل‌ها و ترورها قرار داد
حجت الاسلام سید مهدی رفیعی راد، درباره ارتباط دیپلماتیک و رابطه با آمریکا، اظهار کرد: وقایع ناگواری نظیر ترورها، قتل ها مرهون فتنه ها و دسیسه های نظام سلطه است و ما نظام سلطه را در بطن آمریکا می شناسیم.
 
این کارشناس ارشد علوم استراتژیک با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در باره مبارزه با استبداد تصریح کرد: ارتباط با نظام سلطه وجوهی دارد که یک وجه این است که دولتی که در صدد برقراری ارتباط با آمریکا است آیا به سلطه گری آمریکا باور دارد یا خیر؟  که به زعم بنده هیچ عقل سلیمی در هیچ عرصه سیاسی نمی تواند دولت آمریکا را طهارت بخشی و تزکیه کند.
 
رفیعی راد بیان کرد: با توجه به افشاگری های آمریکا در خصوص دست داشتن در کودتای 28 مرداد، معامله با آمریکا مانند معامله کردن با یک دزد است. بنابراین وقتی واقف به دزد بودن طرف معامله هستیم چگونه می توانیم با آن وارد معامله شویم؟
 
این استاد دانشگاه افزود: اگر بخواهیم مثالی قابل فهم برای افکار عمومی درباره دزد بودن آمریکا عنوان کنیم، باید به مسأله جنگ نرم که این روزها مصداقش را به وفور می بینیم اشاره کنیم. جنگ نرم یعنی  دزدیدن ارزش های یک ملت. بنابر این آمریکا با برنامه ریزی خاص خودش در راه سرقت نظام ارزشی ما گام برداشته است.
 
این کارشناس علوم استراتژیک در خصوص اظهارات وندی شرمن به دروغگویی مردم ایران تاکید کرد: ژن سلطه ستیزی در خون ایرانیان است. بنابراین بر مبنای ادب اسلامی لازم نیست  که هر هجو و یاوه ای که شرمن و هم سطحانش عنوان می کنند را جواب دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: دروغ یعنی خلاف واقع راعنوان کردن. جمهوری اسلامی کدام واقعه را خلاف مطرح کرد که محکوم به دروغ شد؟ به عنوان مثال وقتی خودمان داشتن و استفاده از سلاح هسته ای را حرام اعلام کرده ایم، چگونه خودمان دنبال این مسئله می رویم؟ کدام کشور همسایه به علت وجود جمهوری اسلامی شرایط نا امنی دارد؟ آن کشوری که در حال حاضر به تروریست ها به عنوان پناه جو پناه می دهد و به تروریست ها کمک مالی زیادی می کند به طورقطع نمی تواند در آینده شرایط مطلوبی داشته باشد.
 
رفیعی راد درباره عملیات روانی دشمن گفت: کشورهای غربی که ما را بدون دلیل منطقی به دروغ محکوم می کنند به دنبال ایجاد عملیات روانی هستند که آن را به صورت تواتر همراه با ابزارهای تبلیغی رسانه اشاعه می دهند و اشاعه این طرح با ضایع کردن آن کشور باعث می شود که مخاطب همراه با تردید به سراغ آن کشور برود. وقتی که می گویند ایران دروغ گو است و مخاطبینی که باید ندای حقیقت را از حلقوم ایران بشنوند خیلی ها سکوت می کنند که این سکوت به خاطر بی اطلاعی یا این عملیات روانی است که به راه انداخته اند.
 
این استاد دانشگاه  درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا گفت: این که یک جایی علیه شعار مرگ بر آمریکا موضع بگیرند یا آتش زدن پرچم آمریکا را منع کنند محدود یک شهر و استان نیست. لازم به ذکر است که جریانی در سطح کشور وجود دارد که با مسامحه می توانم عنوان کنم این جریان غیر انقلابی است و الزاماتش هم به این شکل است.
 
رفیعی راد اظهار کرد: سال هاست که واژه "تنش زدایی" را شنیده ایم و این عنوان بارها  تکرار شد، اما حاصل چه بود؟ رویکرد تنش زدایی را ما دیده ایم. این که یک شخص به این صورت حرف می زند به طور قطع همین گونه هم عمل می کند و افرادی هم در جامعه با این دیدگاه وجود دارد.
 
این کارشناس ارشد علوم استراتژیک عنوان کرد: افرای که در سال 88 فتنه را به وجود آوردند و به خیابان ها هجوم آوردند در همین کشور زندگی می کردند، تفکراتشان این گونه بود، اما اعتراض و گستاخی کردند که کارشان بی ادبی بود و آن مسأله یک کودتای برنامه ریزی شده بود. بنابراین  در این مملکت افرادی هستند که با اندیشه و آرمان های شهدا فاصله دارند بنا به فرموده امام خمینی(ره)، میزان حالت فعلی افراد است.
 
وی درباره اظهارات نوادگان امام خمینی(ره)، بیان کرد: افرادی که با امام(ره) بزرگوار قرابت دارند و برعکس اندیشه های ایشان قدم بر می دارند اصلا افراد مهمی نیستند که به آنها بپردازیم و بر اساس آیات و روایات از کنار آن سخن لغو عبور می کنیم و به آن نمی پردازیم.
 
وی تصریح کرد: ما فرزندان امام را به هم فکران و مریدان امام می شناسیم، اگر فردی نسبت خونی با امام داشته باشد که بهتر است. بنابراین متاسفیم که نوه فردی که تاریخ را به سمت راه روشن ظهور هدایت کرده است طوری حرف بزند که فقط اولیاء شیطان از آن حرف خوشحال شوند. خانم اشراقی یا هرکسی می تواند اعتقادات خود را داشته باشد، آزادی در نظام یعنی اینکه هر کسی عقیده ای دارد. ما نباید به این بپردازیم که نوه امام این چنین صحبت کرده است باید بفهمیم که اعتقاد این شخص با اعتقاد امام زاویه دارد.
 
وی تاکید کرد: مگر همه به امیرالمومنین(ع) که امام معصوم بود، اعتقاد داشتند؟ که اگر همه به امیرالمومنین(ع) معتقد بودند، آن حضرت 25 سال خانه نشین نمی شدند. بنابراین باید پذیرفت که جریانی در داخل کشور وجود دارد که با گفتمان انقلاب اسلامی فاصله زیادی دارد.
 
وی با تاکید به مقابله فرهنگی با این جریان افزود: هر فرد در هر جایگاه و پتانسیلی وظیفه دارد از آرمان های امام و ولایت فقیه دفاع کند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcevn8z.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما