سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 16585
حجت‌الاسلام نادری:

حضرت عباس(ع) تا آخرین قطره خونش برای دفاع از حقیقت پایداری و استقامت کرد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ‌حضرت عباس(ع) تا آخرین قطره خونش برای دفاع از حقیقت پایداری و استقامت کرد.
حضرت عباس(ع) تا آخرین قطره خونش برای دفاع از حقیقت پایداری و استقامت کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سید الشهدا(ع) اظهار کرد: حضرت عباس(ع) به عنوان یکی از اسوه‌های برجسته کربلا مطرح است بنابراین برای این شهید دشت کربلا دسته‌های عزاداری و مراسم‌های سوگواری برپا می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اخلاص یکی از ویژگی‌های حضرت عباس(ع) است و با آنکه حضرت از نظر جنگاوری و شخصیت اجتماعی فرد ممتازی بود ولی در برابر امام حسین(ع) کمال تواضع و فروتنی را داشت.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: حضرت عباس(ع) به هیچ عنوان مایل نبود در کنار امام حسین(ع) خود را به عنوان رکنی در عرض حضرت مطرح کند و همواره با واژه سیدی و مولا امام حسین(ع) را خطاب قرار می‌داد.
 
وی یادآور شد: علاوه بر اینکه در روز تاسوعا به یاد حضرت عباس(س) دسته‌های عزاداری حرکت می‌کنند، اکنون حرمی در مقابل حرم امام حسین(ع) به آن حضرت اختصاص پیدا کرده و آن حرم حضرت عباس(ع) است.
 
نادری خاطرنشان کرد: تواضع و فروتنی حضرت عباس(س) برگرفته از ولایت‌مداری ایشان بود و آن حضرت به خاطر اینکه امام حسین(ع) را به عنوان ولی زمان شناخت فرمانش را پذیرفت.
 
وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) هیچگاه دنبال پست و مقام نبود گفت: زمانی که امام حسین(ع) از عباس(ع) می‌خواهد وظیفه سقایی را بر عهده می‌گیرد در حالیکه از نظر جنگی، سقایی نسبت به سپهسالاری در سطح پایین‌تری قرار دارد با جان سخن برادر را می‌پذیرد.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: پایداری و مقاومت حضرت عباس(ع) از ویژگی‌های دیگر آن حضرت محسوب می‌شود به طوری که حضرت برای اقامه حق و دفاع از حقیقت با همه توان پایداری و استقامت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: با آنکه در مقاتل آمده است دشمنان دست حضرت را قطع کردند و تیر به چشم وی زدند ولی حضرت تا آخرین قطره خون برای دفاع از حقیقت پایداری و استقامت کرد.
 
نادری تصریح کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) دنیاطلب نبود و حتی از سوی شمر امان‌نامه‌ای آمد، ولی حضرت با شجاعت این امان‌نامه را رد کرد و فرمود من حسین را تنها نمی‌گذارم.
 
وی یادآور شد: اگر انسان وابسته به مادیات باشد، در سختی‌های زندگی دنیا را انتخاب می‌کند، ولی حضرت با وارستگی از دنیا و گرایش به آخرت به راحتی از کنار پیشنهاد دنیوی عبور کرد و در راه حق و حقیقت وجودش را فدا کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcenn8z.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما