سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 16596
به قلم محمدتقی رهبر

«کربلا نقشه راه» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «کربلا نقشه راه» به قلم محمدتقی رهبر از سوی انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
«کربلا نقشه راه» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تازه‌ترین آثار خود را روانه بازار چاپ و نشر کشور کرده است.
 
از جمله این آثار کتاب «کربلا نقشه راه» است که به قلم محمدتقی رهبر نوشته شده و در 436 صفحه منتشر شده است.
 
در مقدمه این کتاب ارزشمند می‌خوانیم: راهی که سفیران حق از آدم تا خاتم پیمودند و حسین وارث آن‌ها است. راه به سوی اسلام ناب محمدی و افشاگر اسلام جاهلی حاکم زمان. کربلا نقشه راه است به سوی معبد آزادگی و رهایی مستضعفان از سلطه مستکبران که رنج همیشگی انسان بوده است. راهی به انتخاب مرگ سرخ و پشت کردن به زندگی سیاه ذلت و حقارت اولاد آدم.  گفتمان عاشورا روایت سپیده مبارک عدالت و سرفصل کرامت و وراثت عبادالله صالحین و نقطه پایان جهل و جهود است.
 
مدرسه عاشورا در جغرافیای زمین و برای هر عصر و نسل حدیث جاودان است که آموزه‌هایش کلید گشایش حیرانی و گمراهی و بشارت افق روشن خداباوری و بیداری و عدالت گستری و ستم‌سوزی و عدل جهانی است.
 
جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی
 
جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی از دیگر آثار منتشر شده از سوی بوستان کتاب است که به قلم محمدامین صادقی ارزگانی در 400 صفحه منتشر شده است.
 
در مقدمه این اثر آمده است:
 
قیام عاشورا نهضت درس‌آموز است که برای زنده نگه‌داشتن آموزه‌های متعالی بعثت ختمی مرتبت (ص) شکل گرفت. این نهضت ساحت‌های مختلف دارد که با رویکردهای عرفانی، کلامی، فلسفی، تاریخی، اجتماعی تربیتی و مانند آن ضرورت بازشناسی دارد، در این میان، سویة عرفانی آن بسیار ژرف و دل‌انگیز است که بازکاوی آن می‌تواند آموزه‌های جدید از آن نهضت الهی به دست دهد.
 
این پژوهش برای نخستین بار با همین رویکرد نهضت حسینی را در چهار بخش جلوه‌های بصیرت و معرفت، عشق و محبت، زیبایی‌ها و اسرار جاودانگی مورد بررسی قرار داده است.
 
آلبوم عاشورا
 
آلبوم عاشورا از دیگر کتاب‌های منتشر شده از سوی بوستان کتاب است که به قلم محبوبه زارع به انعکاس لحظه‌های حماسه‌آفرینی سید‌الشهدا (ع) پرداخته است.
 
این اثر تلاشى است در معاصرسازى الگویى متکامل براى تمام انسان‌هایى که به کشف اسرار بهتر زیستن و راه‌هایى میان‌بر براى تعالى مى‌اندیشند.
 
آلبوم خانواده مجموعه‌اى است با 50 برداشت نو از کامل‌ترین خانواده خلقت، خانه‌اى که حضرت زهرا (س) مدیر و بانوى آن است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcg3n9q.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما