جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 16603
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص):

ظهر عاشورا جلوه گاه اعتقاد به معاد است

قم نيوز : قم نیوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: در ظهر عاشورا تمامی اصحاب امام حسین(ع) معاد را در مقابل چشمانشان می بینند و به همین دلیل در شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند.
ظهر عاشورا جلوه گاه اعتقاد به معاد است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در مجتمع امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت تاثیرات محرم اظهار کرد: اثر مهم محرم برای انسان این است که به سمت گناه نرود و سید الشهدا را بهتر بشناسد و از او الگو برداری کند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود: کسی که به آخرت فکر می کند از دنیا نمی ترسد و شجاع می شود و این ویژگی در تمامی یاران امکام حسین(ع) موج می زد.
 
رفیعی با اشاره به سبقت گرفتن اصحاب برای شهادت تصریح کرد : امام حسین(ع) می فرمود مرگ برای من همانند گردنبند به گردن دختران زیبا است و در شب عاشورا سیدالشهداء(ع) جایگاه یاران خود را در بهشت نشان داد و به همین خاطر روز عاشورا اصحاب از همدیگر سبقت می‌گرفتند.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اعتقاد به معاد می تواند مسیر زندگی انسان را عوض کند و در واقع انسان را در مسیر حق قرار دهد و این فرد است که می تواند در مقابل ظلم به پا خیزد.
 
وی با اشاره به اهمیت اعتقاد به معاد اظهار کرد: اگر کسی یاد آخرت باشد  زور نمی‌گوید و زور گویی نیز تنها برای پادشاهان نیست و در همه انسان‌ها می‌تواند وجود داشته باشد و باید به این مسئله توجه کرد که در زمان پیری به یاد معاد افتادن فایده‌ای ندارد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه خداوند، پیامبر(ص) و ائمه بر اعمال ما ناظر هستند افزود: معاد باوری انگیزه الهی به اعمال انسان می‌بخشد و خداوند در سوره کهف عنوان کرده است که هرکس قیامت را قبول دارد عمل صالح و مخلصانه برای خدا انجام می‌دهد.
 
رفیعی با اشاره به اینکه یاد معاد سبب جلوگیری از گناه می شود  تصریح کرد: ما باید تشییع جنازه دیگران را تشییع جنازه خود بدانیم با این تفاوت که دوباره به دنیا باز می‌گردیم و باید به دنبال جبران اعمال نا‌صواب خود باشیم که در این صورت کمتر به سمت گناه می‌رویم.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر یاد معاد در زندگی ما جاری باشد کار‌ها را خوب و درست انجام می‌دهیم و در این مسیر کوشش می کنیم.
 
وی با بیان اینکه هیچکس نمی تواند از مسیر گناه به جایگاهی برسد افزود: عده‌ای در کربلا برای رسیدن به جایگاه‌ها و اموال به جنگ امام حسین(ع) آمدند اما هیچ کدام موفق نشدند آن‌ها را به دست آورند که این وعده الهی است.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود: قانون حاکم در جامعه باز دارنده نیست چرا که راه فرار زیادی وجود دارد اما آنچه که مانع از گناه و خطا است یاد قیامت و معاد باوری است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcfmvdy.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما